חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד התראיין הבוקר (שני) לתכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM והתייחס לסערת חוק הגיוס. הלוי הטיח ביקורת קשה כלפי בג"ץ והיועמ"שית בהרב-מיארה, בטענה כי מדובר בנושא ששני הגופים הללו כלל לא צריכים להתעסק בו.

דיל עם הערבים והאולטימטום לנתניהו: החרדים מסתערים על חוק גיוס מחודש

"אני עוד הייתי פה שהכנסת חוקקה פעם אחר פעם תיקונים כאלו ואחרים לחוק גיוס. שורה תחתונה, הסמכות נלקחה מאיתנו, בית המשפט פסל פעם אחר פעם גם את החוק וההסדר הזה", אמר בפתיחת דבריו ח"כ הלוי והבהיר את עמדתו בנושא: "אני לא אומר שמקובל עליי העניין הזה שאנשים אינם משרתים בצבא. צריך לומר ביושר לציבור, יש פה ציבור, לא רק החרדי, גם הערבי, שהתרגל במשך כמעט 4 דורות הרגל מגונה שלא להשתתף בחובה המוסרית, האזרחית והתורנית, לשרת בצה"ל. לכן צריך לשנות את זה, אבל לשנות את זה מהיום למחר, כנראה שזה לא יביא תוצאות".

חבר הכנסת עמית הלוי בהר הבית  (צילום: ׳בידינו למען הר הבית׳)
חבר הכנסת עמית הלוי בהר הבית (צילום: ׳בידינו למען הר הבית׳)

לדברי הח"כ, "ההצעות בעבר היו הצעות שאומרות 'בואו נבין את הקבוצה, ונעשה תהליכים, אבל בסופו של דבר הם יובילו להשתלבות יותר עמוקה בחברה'. אני חושב שכל מי שלומד תורה או למד תורה בעבר יודע שזו המצווה האולי הכי חשובה להגן על העם היהודי".

הלוי המשיך והדגיש כי "העניין הזה מחייב תיקון, ועם זאת, שני הדברים האלו, גם אם תתחמקו מהם באלגנטיות זה לא יעבור - גם כשהיו תיקונים בממשלות קודמות, גם אז בית המשפט העליון פסל פעם אחר פעם גם הסדרים שונים, טובים יותר או פחות. דבר שני, אנחנו צריכים להתמודד עם הסוגיה הזו, ככל הנראה בצורה קצת יותר איטית, אבל אין ספק שהתוצאה בסוף צריכה להיות שכל אזרח במדינת ישראל, כולל הציבור הערבי, לא צריך להתחמק מזה".

כאשר נשאל האם התערבות היועמ"שית ובג"ץ בנושא הייתה טעות, הלוי השיב נחרצות: "התערבות בג"ץ לאורך שנים בנושא הזה היא התערבות שלא במקום, חוסר סמכות. זה עניין חברתי, ציבורי שלנו, הכנסת צריכה להכריע בזה, בכיוון שבהחלט משנה את המשוואה היום, המשוואה היום בלתי נסבלת. היועמ"שית עשתה פה צעד נוסף, ומשום מה היא נוהגת כך בשום מקרה אחר, היא באה לפסול תקציבים. באירוניה נוראית אבל צריך לומר, אולי אם החרדים היו תומכים קצת בטרור אולי היא לא הייתה מעיזה לקצץ להם בתקציבים".

גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוא הוסיף: "המוסדות הללו שתומכים בטרור, אני מנסה לקדם חוק שמוסדות כאלו תינקט נגדם סנקציה תקציבית, עומדת היועמ"שית ושלל השליחים שלה על הרגליים האחוריות, לא שקל, לא חצי שקל, יתמכו בטרור, לא יתמכו, היה נראה שפחות מעניין אותה ואני אומר את זה אחרי שנה בדיונים - כל המקלות בגלגלים שהיה אפשר כדי למנוע את הדבר הפשוט שמי שתומך בטרור תינקט נגדו סנקציה".