שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף ממפלגת עוצמה יהודית שוחח הבוקר (שני) עם גדי נס ברדיו צפון על הלחימה מול חמאס, על סערת חוק הגיוס וגם מתח ביקורת מפתיעה על הממשלה, שהוא חלק ממנה, על רקע הטיפול הלקוי בתושבי הצפון.

מיד אחרי שיצאנו משיפא, נחשף מחדל של עשרות שנים

בפתח דבריו, אמר השר: "צריכים להכריע כדי להגיע לניצחון המוחלט. גם כניסה לרפיח, גם פירוק הגדודים, ואם אתה שואל אותי ניצחון מלא זה חזרה להתיישב שם וזה העונש שצריכים לקבל על מה שהם עשו ב-7 באוקטובר, אם לא נעשה את זה חיילינו נפלו לשווא".

לשאלתו של נס על משמעויות של הקמת מנהלת צפון, עליה הודיע ראש הממשלה נתניהו, וסרלאוף ענה: "אני כבר הפסקתי להאמין לדיבורים, אני רוצה מעשים. ראשי הרשויות בצפון לא רוצים מנהלת. אני חושב שמנהלת זו איוולת, יש משרדי ממשלה תנו להם תקציב לעבוד הם יודעים לבצע. האמון של ראשי הרשויות בממשלה גם ככה לא טוב. העובדות הן שרה"מ לפני חודשיים הבטיח להעביר החלטת ממשלה ועברו חודשיים ולא קרה שום דבר, אז יש לי ביקורת מאוד גדולה, ואני שר בממשלה אז לא טריוויאלי להגיד את זה, כל יום שהם לא מעבירים זה חרפה".

בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים (צילום: צילום מסך יוטיוב)
בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים (צילום: צילום מסך יוטיוב)

השר המשיך את הביקורת החריפה שלו על הממשלה בה הוא יושב ואמר: "אתה הולך להיפגש עם ראשי רשויות שגם ככה האמון שלהם בממשלה הזאת נמצא במקום לא טוב, אז אם אתה נותן מילה - תעמוד בה. מה אתה עושה להם? על מה שכבר כבד להם אתה מכביד עליהם עוד יותר? יש ערך למילים שלנו, אני מייצג אותו ואת הממשלה, אני עושה זאת בכבוד ובגאווה אבל אני רוצה שנעמוד בהתחייבויות שלנו לתושבים זו לא הבטחה פוליטית, זה חיים של אזרחים. זה הסיוע הבסיסי לטיפול נפשי, לחינוך, לרווחה, לאן זה הולך הכסף הזה? למיגוניות לתושבים שם, שיהיה להם איפה להתמגן כשהם רצים מהטילים שנוחתים שם".

עוד הוא הוסיף: "מה זה הניתוק הזה? יושבים במשרדים הממוזגים בירושלים ומתווכחים על התקציבים, יש תושבים שגרים בצפון, אז רחוק מהעין רחוק מהלב? אני לא מוכן, אני מציב דגל אדום, כשר הנגב והגליל, ואני אומר לרה"מ, 'תעזוב את הכל ותתעסק רק בזה, כי זה מלחמה. זה הכי צודק, הכי נכון, הכי מוסרי, וזה אחריות שלנו'. נמאס מהתירוצים".

הפגנת תושבי הצפון  (צילום: דוד כהן פלאש 90 )
הפגנת תושבי הצפון (צילום: דוד כהן פלאש 90 )

"אם עוד לא נתתי מענה ביטחוני, לפחות את המענה האזרחי אני אתן. וודאי כשמדובר בכסף, זה אנשים שפונו מהבית שלהם, כבר חצי שנים ישנים במלונות. ניתקו את אותם מהחיים שלהם, זו פליטות. אז כן יש לי זעם כי אנחנו יכולים, והיינו צריכים להעביר את ההחלטה הזאת ולא להתווכח על ניסוחים משפטיים, על תכניות עבודה, ואיזה משרד יעגן את המשאבים של התקציבים התוספתיים. אתם מתווכחים דרך איזה משרד יעברו הכספים? לא משנה רק תעביר אליהם כבר, תנו להם חמצן. מעולם לא התבטאתי כך, אבל יש גבול, עד האזרחים, עד התושבים שלנו, אני אחראי עליהם. נמאס להם לשמוע תירוצים הם לבד בחזית", אמר וסרלאוף בנימה אישית.

בסיום, השר התייחס לסערת חוק הגיוס ואמר: "זה בעיה של 70 שנה אי אפשר לפתור אותה ביום אחד. הצלחתי לשלב לימוד תורה יחד עם צבא, אבל יש מי שחושב אחרת. בכוח וכפייה זה לא יעבוד, התחושה שלי שמי שעושה את מה שעושה לא רוצה לסייג חרדים, הוא רוצה להעניש אותם. צריך לשבת ביחד, מתוך הערכה ואמון הדדי".