בעיצומה של המלחמה: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ כתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מטיל וטו על כינוס הוועדה שאמורה לאשר את רכישתן של שתי טייסות של מטוסי קרב בשווי של 35 מיליארד שקלים. 

הביקורת נגד נתניהו מחריפה: שנבוא לשרה ונגיד לה תודה? הזייה"
"עידן חדש התחיל באיסטנבול": מפלגת האופוזיציה חוגגת את הניצחון בבחירות בטורקיה

"תקציבי המלחמה מועברים לצבא במלואם", אמר סמוטריץ' בהודעה שפרסמה לשכתו. "התעצמות עתידית אסטרטגית וארוכת טווח רק אחרי המלצות ועדה ציבורית, זה מה שסוכם בתקציב וזה מה שיהיה. הרצון להמשיך ולעשות שוב ושוב אותו דבר בלי ללמוד מטעויות עבר יביא עלינו אסון. אני לא מוכן להיות שותף לקונספציה".

במכתב ששלח לראש הממשלה כתב השר כי "משרד הביטחון מבקש לכנס ללא הסכמה את ועדת השרים להצטיידות מערכת הביטחון לאישור שתי עסקאות ארוכות טווח בעלות כוללת של כ-35 מיליארד שקלים לרכישת טייסת מטוסי F-35 וטייסת מטוסי F-15. כינוס הוועדה ואישור עסקה בסדר גודל כזה ללא הסכמת משרד האוצר ועל הראש של שר האוצר הם חסרי תקדים, ואין בכוונתי לאשר זאת".

מטוסי F-35 של חיל האוויר. צילום ארכיון: דובר צה"ל
עוד כתב סמוטריץ', כי "בסיכום משותף שהובלת עם משרדי האוצר והביטחון סביב התקציב המתוקן לשנת 2024 נקבע כי לשם כך תוקם ועדה ציבורית שתגיש את המלצותיה בתוך כחודשיים. מאז הסיכום האמור מערכת הביטחון מונעת את הקמת הוועדה ומבקשת לקבוע עובדות בשטח ולחייב היקפי תקציב אדירים, בין היתר בעסקאות רכש המטוסים האמורות. בכל הכבוד, לא ניתן לקבל התנהלות כזו".