המפלגות קיימו (שני) את ישיבות הסיעה השבועיות שלהן. בישיבת "ישראל ביתנו" אמר יו"ר הסיעה אביגדור ליברמן: "אני לא הצטרפתי לממשלה ב-2019 בגלל אי חקיקה של חוק הגיוס וחסינות של נתניהו לראשי טרור ברצועת עזה. בדיעבד, כולנו מבינים שצדקתי. אני לא רוצה להיות נביא הזעם, מכל משבר יש גם הזדמנות. אנחנו חייבים לחשוב על יום שאחרי לא רק בהקשר של הרצועה אלא גם של מדינת ישראל".

לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

"נתניהו נמצא בקמפיין על רפיח, הוא מדבר חודש וחצי. למה דבר לא קרה? אם אתה רוצה לפעול, תפעל", הוא הוסיף: "כרגע יש המון דיבורים ולא פועלים בדרום או בצפון. זו לא הפעילות הצבאית לה הייתי מצפה. הגענו למצב שאילת הופכת להיות אזור מלחמה ומכיוון שאנחנו לא מפריעים, פותחים לך עוד חזית ועוד חזית".

ליברמן הבהיר כי אינו פוסל חיסולים גם בקטאר: "לא משנה מאיפה, מקהיר או מדוחא כל מי שהיה מעורב בשבעה באוקטובר אסור שימות מוות טבעי. אנחנו עדיין רחוקים מזה. יש גדודים שעוד לא נגענו בהם והמלאכה רחוקה עדיין ממה שזה נראה".

בהמשך התייחס גם לנושא חוק הגיוס, ואמר: "לא לגייס בכוח, כן להתחיל סנקציות מיידיות על עריקים, שימנעו יציאה מן הארץ וקצבה. אני אומר לכם, אם לא יהיה חוק גיוס לא הממשלה תתפרק המדינה תתפרק".

לפיד: "הדבר היחיד שיוצר קרע בעם, הוא שיש אנשים שמתגייסים ויש כאלה שלא. יש כאלה שמתים, ויש כאלה שלא"

בישיבת סיעת "יש עתיד" אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "אני רוצה לעשות מפה משהו שבכל מדינה מתוקנת הוא מיותר לגמרי: לקרוא לממשלה לשמור על החוק.  אני קורא לממשלה לא לתחמן, לא לרמות, לא למצוא מסלולים עוקפים, לא להעביר תקציבים נסתרים, לא לעשות את כל הדברים שאנחנו יודעים שהם ינסו לעשות. אנחנו נהיה שם. אנחנו עירניים, יש לנו כלים לעקוב אחרי מסלול הכסף. הם ייאלצו לשם שינוי להתנהל כאילו הם ממשלה שומרת חוק במדינה שומרת חוק.
 
"היועצת המשפטית לממשלה הזהירה אתמול את הממשלה – לא לנסות לעקוף את החלטת בית המשפט, לא לנסות לפצות את המשתמטים במסלולי מימון עוקפים. לא להעביר להם כסף מתחת לשולחן", המשיך. "בתגובה לשכת נתניהו הוציאה מסר לכתבים – חלק מהנוכחים פה קיבלו אותו ישירות מהלשכה – שמאשים את היועצת בזה שהיא 'יוצרת קרע בעם בנושא הגיוס'".

יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

 
לפיד הבהיר: "הדבר היחיד שיוצר קרע בעם, הוא שיש אנשים שמתגייסים ויש כאלה שלא. יש כאלה שמתים, ויש כאלה שלא. יש כאלה שנפצעים, ויש כאלה שלא. יש כאלה שעובדים למחייתם ומשלמים מיסים, ויש כאלה שרוצים שנשלם להם כדי להשתמט מהצבא ולא לעבוד. ישראל הגיעה לנקודת הקצה שלה. צה"ל אומר שוב ושוב, 'אין לנו מספיק חיילים'. שר הביטחון אמר את זה, הרמטכ"ל אמר את זה. אין מספיק חיילים והצעירים החרדים צריכים להתגייס כדי להגן על המדינה".

סער: "הצענו את ינואר 2025 כמועד מוסכם לבחירות"

בישיבת סיעת "הימין הממלכתי" אמר ח"כ גדעון סער כי "מקץ חצי שנה אין מנוס מלאתגר את התפיסות שמוביל קבינט המלחמה ולבחון לאן הן מובילות. זמן רב התרעתי כי מתיחת כיבוש הרצועה והשלמת חיסול גדודי החמאס על פני זמן כה ממושך מזיקה לאינטרס הלאומי בממדים רבים. לנגד עינינו חל היפוך אסטרטגי: ישראל במשך חודשים מדברת על דרום הרצועה – רפיח – אך לא נכנסת לשם. מאידך, במו"מ למתווה חטופים חדש, שמתנהל לצערי לא מעמדת עוצמה כבר תובע חמאס לחזור לצפון הרצועה. אסור לטעות: לא רק את שיבת תושביו הוא תובע. אלא למעשה את שיקום כוחו השלטוני והצבאי בצפון הרצועה".

"במקביל, הולך ונמשך הכשל באופן חלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועה, דבר הגורם לחיזוק החמאס מול האוכלוסייה האזרחית, באופן המנוגד ליעדי המלחמה. גם זה תורם להקשחה בעמדותיהם. כל עוד לא יחול שינוי יסודי בעניין זה כחלק משינוי כיוון בניהול המלחמה בכלל, ישראל לא תביא למיטוט החמאס. רק שינוי מגמה יסייע לנו להביא את חמאס לנקודה שבו אפשר יהיה להגיע למתווה של שחרור החטופים. אופן ניהול המערכה משפיע על השגת או אי השגת כל יעדיה", הוסיף.

עוד טען כי "כדי לאפשר מיקוד לאומי כולל במלחמה צריך גם להגיע להסכמה רחבה, סביב מועד החזרת המנדט לעם. הגעה כעת למועד מוסכם לבחירות, שייקח בחשבון את צרכי המשך הלחימה, היא נכונה. עריכת חשבון הנפש הלאומי לאחר ה-7 באוקטובר היא מתבקשת. אנחנו הצענו את ינואר 2025 כמועד מוסכם אפשרי כזה. ישראל זקוקה לא רק לחשבון נפש, אלא לתיקון, להתחדשות ולתקווה".