ביום שני בשבוע שעבר, בהוראת שר החוץ ישראל כ"ץ, סגן השגריר הטורקי זומן למשרד החוץ לשיחת נזיפה, בעקבות הדברים החמורים שאמר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

"למה אזרחי ישראל?": החזרה שנתניהו לא רצה שתראו, כספית לא נותר אדיש | צפו
גורם מדיני בכיר על עסקת החטופים: "פוטנציאל להתקדמות, מחכים לתשובת חמאס"

נזכיר כי ארדואן ציין במהלך נאומו כי "נתניהו וממשלתו הם הנאצים בני זמננו. כמו היטלר, מוסוליני וסטלין, בשל מעשיהם בעזה". עוד טען הנשיא הטורקי: "אנו מחויבים למצות את הדין עם הרוצחים הללו, בכפוף לחוק הבינלאומי. במצפון האנושי - הם כבר מורשעים".

בתוך כך, ל"מעריב" נודע כי במהלך שיחת הנזיפה שקיים לסגן השגריר הטורקי מנכ"ל משרד החוץ, יעקב בליטשטיין, המסר שהעביר הדיפלומט הטורקי היה כי "הרטוריקה החמורה של הנשיא ארדואן נגד ישראל נובעת משיקולים פוליטיים של ארדואן בבחירות המקומיות בטורקיה".

על פי המסר שהעביר סגן השגריר הטורקי, אחרי הבחירות, טורקיה מעוניינת לעלות על מסלול שיפור היחסים עם ישראל, בין היתר - לקבל בחזרה את השגריר הישראלי שהוחזר לארץ בתחילת המלחמה וכן להחזיר לישראל את השגריר הטורקי.

שר החוץ ישראל כ"ץ מיהר לשלוח עקיצה לעברו של הנשיא הטורקי, שלא הפסיק להאשים את ישראל ברצח עם ובביצוע פשעים במלחמה בעזה. "תבוסה למועמדי ארדואן בבחירות המקומיות בטורקיה", צייץ. "ברכות למנצחים, אקרם אימאמאולו באיסטנבול ומנסור יאבאס באנקרה, ומסר ברור לארדואן - ההסתה נגד ישראל כבר לא עובדת, חפש סוס אחר".