אלפים התכנסו הערב (שלישי) מול משכן הכנסת בירושלים כדי להמשיך ולהפגין נגד הממשלה תחת הקריאה "לא ניתן לממשלה לסכן את עתיד המדינה - בחירות עכשיו", ולהחזיר מיד את החטופים שבשבי חמאס ברצועת עזה. בתום העצרת מול המשכן, הורי חטופים ועשרות נוספים נשאו את השלט "כולנו חטופים" וצעדו כשבידיהם לפידים, לעבר מעון ראש הממשלה בעיר. חמישה מפגינים נעצרו, ושוטר אחד נפצע בידו לאחר שנפגע מגדר, שלטענת המשטרה הושלכה לעברו על ידי מפגין, ופונה לטיפול רפואי.

בלבנון טוענים: כך איראן צפויה להגיב לחיסול הבכיר בסוריה
"לא נוכל לקבל זאת כשותפים": היחסים עם ארה"ב בנקודת רתיחה?

לטענת המשטרה חלק מהמפגינים ניסו להתפרע, להתקרב למעון ראש הממשלה, בניגוד להחלטת בית המשפט. המשטרה בלמה אותם במעגל המרוחק יותר, הרחיקה את מרבית המוחים שניסו לפרוץ את המחסומים. במשטרה מציינים כי בשום שלב לא נשקפה סכנה למעון. במשטרה טוענים כי אותם מפרי סדר השליכו לפידים לכיוון לפידי המשטרה. עד כה, במהלך ההפגה נעצר אדם אחד. כמו כן, המפגינים טוענים כי במהלך הצעדה שוטרים התעמתו גם עם אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר. 

עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף בעזה, אמרה בכאב: "אתה הוא פרעה שממיט עלינו מכת בכורות. כשלת, בגללך בני חטוף ומעונה בשבי. - אתה מסית נגדנו, ממשלתך והשופרות שלך קוראים לנו בוגדים. אתה הוא הבוגד, בגדת בעמך, בגדת במצביעיך, בגדת במדינת ישראל". יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן שנחטף, דרש מנתניהו להתפטר: "הנאשם נתניהו משמר את שלטונו על גבי הדם של חיילנו, על גבי הסבל של החיילים והאזרחים בשבי, ועל גבי המשך ההתעללות ומעשי האונס של חיילות ונשים המוחזקות בידי החמאס".

המחאה בירושלים  (צילום: דוברות המשטרה)
המחאה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

מפגין מתחת למכתזית במחאה בירושלים (צילום: גיל לוין)
מפגין מתחת למכתזית במחאה בירושלים (צילום: גיל לוין)

המחאה נגד הממשלה בסמוך לכנסת (צילום: גיל לוין)
המחאה נגד הממשלה בסמוך לכנסת (צילום: גיל לוין)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר האשים: "רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונענתי בביטול. אני דורש מהשב"כ להתעורר באופן מידי ולקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה והשב"כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת".

חברת הכנסת טלי גוטליב שיתפה קטע ממהדורת חדשות, שבו נשמע יוצר הטלוויזיה גיורא חמיצר אומר כי "הסוף של נתניהו יהיה כמו סופו של כל דיקטטור, תבדקו בוויקיפדיה". היא הוסיפה: "לידיעת צמרת השב״כ שנכשל בהגנה על רחבעם זאבי, על יצחק רבין, ונכשל גם בשבעה באוקטובר. יש הסתה גלויה לרצח ראש הממשלה". יש לציין כי הקטע שצירפה, ושותף בהמשך על ידי חברי כנסת נוספים, שודר בשנה שעברה ברקע מה שזכה לכינוי "ליל גלנט". בעקבות תלונת הליכוד ימים לאחר הריאיון, נחקר חמיצר במשטרה.