מושב החורף של הכנסת יגיע לסיומו היום (רביעי), בצל המחאה הגוברת נגד הממשלה. ההחלטה שלא לבטל את הפגרה עוררה זעם ציבורי רב, והייתה אחד הגורמים להחרפת המאבק מצד משפחות החטופים בסוף השבוע. מושב הקיץ של הכנסת ייחל ב-19 במאי.

"לח"כים לא יהיה חופש": משפחות החטופים אזקו עצמן בכנסת | צפו
המחאה הסוערת פוזרה: מפגינים ניסו לפרוץ מחסום בבית רה"מ; חמישה נעצרו

לקראת השבוע האחרון של מושב הכנסת, הוקמו בסמוך למשכן הכנסת מאות אוהלים שבהם ישנו מפגינים, ואירועי המחאה צפויים להגיע לשיאם, עם צפי לפעולות מחאה ושיבוש חריגות. אתמול התקיימה מול משכן הכנסת הפגנה סוערת, בהשתתפות אלפי בני אדם. 

עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף בעזה, פנתה לראש הממשלה נתניהו מעל בימת הנאומים, ואמרה בכאב: "אתה הוא פרעה שממיט עלינו מכת בכורות. כשלת, בגללך בני חטוף ומעונה בשבי. אתה מסית נגדנו, ממשלתך והשופרות שלך קוראים לנו בוגדים. אתה הוא הבוגד, בגדת בעמך, בגדת במצביעיך, בגדת במדינת ישראל".

יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן שנחטף, דרש מנתניהו להתפטר: "הנאשם נתניהו משמר את שלטונו על גבי הדם של חיילנו, על גבי הסבל של החיילים והאזרחים בשבי, ועל גבי המשך ההתעללות ומעשי האונס של חיילות ונשים המוחזקות בידי החמאס".

עינב צנגאוקר אמו של מתן צנגאוקר החטוף בעצרת בירושלים (צילום: מיכה ורדי)
עינב צנגאוקר אמו של מתן צנגאוקר החטוף בעצרת בירושלים (צילום: מיכה ורדי)

בתום העצרת מול המשכן, הורי חטופים ועשרות נוספים נשאו את השלט "כולנו חטופים" וצעדו כשבידיהם לפידים, לעבר מעון ראש הממשלה בעיר. חמישה מפגינים נעצרו, ושוטר אחד נפצע בידו לאחר שנפגע מגדר, שלטענת המשטרה הושלכה לעברו על ידי מפגין, ופונה לטיפול רפואי.

במהלך הפרת הסדר שהתפתחה לאחר ההפגנה, תועדו שוטרים גוררים על הקרקע את אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראית מצגר אוחזת במגאפון כאשר מספר שוטרים מתנפלים עליה ומנסים להחרים לו אותה. לדבריה לאחר האירוע, כאשר הובהר לשוטרים כי היא בת למשפחת חטופים, הניחו לה.

מוקדם יותר אתמול, במהלך ועדת חוץ וביטחון משפחות החטופים אזקו את עצמן בקריאה לחברי הכנסת לא לצאת לפגרה ולהצטרף למאבק להחזרת החטופים. בין המשפחת שנאזקו בוועדה ולקחו חלק בהצהרה במוצאי שבת האחרונים להחרפת המאבק נגד נתניהו: אילה מצגר (מצגר), נעם דן (קלדרון), יעל ליצ'י (אנגל), נטע הימן מינה (אמה חזרה מהשבי) ופעילים ופעילות נוספים אשר קוראים לעסקה עכשיו והחלפת ראש הממשלה.

משפחות החטופים אזקו עצמם במהלך דיון בכנסת (צילום: מטה משפחות החטופים)
משפחות החטופים אזקו עצמם במהלך דיון בכנסת (צילום: מטה משפחות החטופים)

החקיקה בכסת הגיבה מאוד לרחשי הציבור החל מקידום מצלמות בבני הילדים להורים המודאגים החמרה של ענישה ואכיפה בביצוע הסתה וביצוע בפועל של מעשי טרור. חוקים שאמורים להקל על יוקר המחייה אך המחירים עד כה רק עולים. 

היו כמובן את המראות והתמונות שכולנו היינו מעדיפים לא לראות: ויכוחים, קללות ומצבים שהגיעו גם לתגרות פיזיות במליאה. בין הפנינים: חבר הכנסת אחמד טיבי אמר לחברת הכנסת טלי גוטליב כי 'אינה שווה לנעל שלו' והשרה מאי גולן וחברת הכנסת מירב בן ארי המשיכו בפרק נוסף בטלנובלה ביניהן: "טורדנית וצייתנית, כמו מסטיק שנדבק לרגל" אמרה  גולן על בן ארי מעל הדוכן "כמה שטנה, אישה ממורמרת. חה"כ בן ארי הגיבה לה: "אני אחתום עשר פעמים בלשכת העבודה ולא אשים תמונה שלי חצי ערומה על דיסק" תזכורת לפרסום אודות גולן שהוכחש.