"הימין היה צריך לצאת לרחובות כי לא נכנסנו לרפיח": ח"כ צבי סוכות ("הציונות הדתית")  שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ב-104.5fm. הוא התייחס למפלגות הערביות בכנסת, לכך שישראל עדיין לא נכנסה לרפיח, ובפתח דבריו התייחס להפגנה שהייתה אתמול מול מעון ראש הממשלה על שחרור החטופים ובקריאה לבחירות, שבה המפגינים ניסו לפרוץ פנימה.

"הרגשתי שמוחמד זומם משהו": קטע מצמרר מעדותה המצולמת של עמית סוסנה
ישראל מוכנה ללכת רחוק מאוד עבור עסקת חטופים, אך יש בעיה מרכזית אחרת

המחאה בירושלים (צילום :דוברות המשטרה)

הוא התייחס לאמירתו של ראש השב"כ, רונן בר, שהזהיר מפני המחאות, ואמר: "מההיכרות שלנו את ראש השב"כ בשנה האחרונה, אם הוא יוצא ומוציא כזו אמירה חריפה, באמת נחצו כל הקווים". הוא הוסיף בבהלה: "אם יש כאן איום על חייו של ראש הממשלה זה אירוע שהוא דרמטי. אני לא יכול לדמיין את כל האויבים שלנו רואים את התמונות מאתמול ומתחילים לחגוג". עוד הוסיף: "אנחנו מדינת חוק, אין פה מקום לדברים האלה. מחאות הן לגיטימיות. אבל אני חושב שההפגנה בעת הזאת היא טעות, למרות שהיא לגיטמית", ועקץ: "לא ראיתי אף אחד שאומר 'אלימות השמאלנים'".

רונן בר ראש השב''כ (צילום: יונתן זינדל)
רונן בר ראש השב''כ (צילום: יונתן זינדל)

הוא הביע את דעתו על המוחים בהפגנה, והזכיר: "כשמחבלי הנוחבה הגיעו ליישובי עוטף עזה, הם הגיעו  גם לבתים של אנשים שהיו עוזרים לעזתים להגיע לבתי חולים". עוד אמר כי: "את האויבים שלנו לא מעניין עם אדם הוא תומך בביבי או לא, הם רוצים להרוג ולטבוח, ולשרוף גופות, ולאנוס את כולנו, בלי שום הבדל. זה אירוע שהוא בעיניי איום ונורא, הם לא מבינים את האירוע שבו אנחנו חיים, לא מבינים את הסיטואציה שמדינת ישראל נמצאת תחת איום קיומי".

לטענת סוכות, יש אירוע שהיה כדאי בגינו לצאת לרחובות: "על הסיפור שלא נכנסים לרפיח מחנה הימין היה צריך לצאת לרחובות. אבל בסוף מבינים שזה מלחמה יותר גדולה מאיתנו".

הריסות ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
הריסות ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

בנוסף, הוא התייחס לחברה הערבית בישראל ולייצוג שלה בכנסת: "אם החברה הערבית בישראל רוצה לחיות פה בשותפות, אהלן וסהלן אבל, אם אלו הנציגים שלה, יש להם עשרה מנדטים, זה לא מספר קטן. אני נמצא בכנסת, כמעט כל חוק של מאבק בטרור, מפלגות חד"ש, תע"ל ורע"ם, מצביעות נגד, הם נגד המאבק בטרור. כדי שקהל המצביעים שלהם ייראו שהם הצביעו נגד".

"אין לנו את הפריבילגיה לריב אחד עם השני, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו, לכל אחד ואחת שהפגינו שם אתמול בערב, זה בסדר שאתם כועסים, יהיה זמן אחר כך, אין לנו את הפרביליגה עכשיו לעשות את זה. חושב שאנחנו נמצאים במציאות ביטחונית אולי הכי קשה שהייתה בטח מהקשות ביותר של מדינת ישראל", הוא אמר בסיום דבריו.