יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער, הצהיר היום (רביעי) בוועידת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות באילת: "אני לא חוזר לליכוד ולא אשב עם נתניהו". עוד אמר כי הוא חושב שיהיה שינוי: "אני לא רואה איך הוא ייבחר שוב בבחירות הבאות". בהמשך, תקף את שותפו לשעבר, השר בני גנץ ("המחנה הממלכתי"), ואמר: "גם מי שהיה הרמטכ"ל במבצע 'צוק איתן' הכושל ובכל השנים האחרונות והוביל הכנסת פועלים פלסטינים מעזה - אשם".

חיים רמון טוען: נתניהו בוחן הקמת ממשל צבאי ברצועת עזה
מהומה בכנסת: משפחות החטופים מרחו צבע צהוב במליאה | צפו

לטענתו, "ההפגנות אמש הן נכס אדיר לנתניהו". הוא המשיך את דבריו ואמר: "מי שהולך ומשליך לפידים על שוטרים, מי שפורץ מתחם אבטחה ומסתער עם לפידים בידיים טועה. צריך לשמור על החוק ועל נורמות וזה לא משנה מי הגוף שמפגין. זה גם לא משרת ולא מועיל לשום מטרה. אנחנו צריכים לנהל ויכוחים בתוכנו בצורה שונה, בצורה אחרת - אתמול זה לא קרה ולכן הוקעתי את זה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנה נגד הממשלה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנה נגד הממשלה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על המחאות הוא אמר שאם רואים הפעלת אלימות לא מוצדקת על ידי שוטרים - צריכים לתת על כך את הדין: "היועמ"שית ואנשיה עמדו על כך שארגון כמו המשטרה יהיה מוסדר, בתחומי חקירות או במדיניות בהפגנות. מדובר בנושאים מקצועיים מובהקים שאסור לדרג הפוליטי לפלוש אליהם. צריך לשמור על דמוקרטיה ושלטון החוק במדינה".  הוא הוסיף, "משטרת ישראל פרוסה בהרבה משימות ובסיטואציות לא פשוטות. אבל אם רואים מקרה שהוא קשה, צריך לבדוק".

הפגנה נגד הממשלה מול המעון בבלפור (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
הפגנה נגד הממשלה מול המעון בבלפור (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

באשר להתנהלות הממשלה, אמר כי לטענתו במציאות, משלב מסוים, הממשלה נכנסה למצב אוטומט במלחמה שהוא שגוי, והסביר: "היא נוסעת באין כניסה. אין התקדמות כבר כמה חודשים. יש מהלכים טקטיים, פשיטות. שלב המערכה, הכיבוש, לא הסתיים עד עכשיו כחצי שנה אחרי ההתחלה. זה גוזר על מפוני הצפון והדרום, על החטופים. אם החמאס לא מרגיש לחץ – אז לא תהיה עסקת חטופים. החמאס עומד במקום. בנובמבר הגיע לעסקה תחת לחץ צבאי עצים".

על תכניתיו לגיבוש מפלגה הוא אמר: "אני מתכוון לגבש סביבנו כוחות שמאופיינים בימין ממלכתי – קו תקיף בנושא ביטחוני, ומצד שני שומר על נורמות שלטוניות וניהול תקין. יש ציבור מאוד גדול שהיום נאלץ לבחור בין שתי חלופות שהוא לא רוצה באף אחת מהן. אני בטוח שנצליח באתגר הזה".

בני גנץ (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

ח"כ סער הוסיף ביקורת על ניהול המלחמה ושאלת לקיחת האחריות: "כולם אחראיים בממשלה ביחד. גם גנץ אמר שהכול עובד בסדר. מה זה הפורום היום בקבינט? זה אנשי המטכ"ל בהווה עם המטכ"ל בשנים הקודמות. האחראי הראשון הוא ראש הממשלה בתקופה הזו. אבל גם האחרים, מי שהיה הרמטכ"ל במבצע 'צוק איתן' הכושל ובכל השנים האחרונות והוביל הכנסת פועלים פלסטינים מעזה באופן שגוי – אף אחד מהם לא אחראי? הם גם אחראיים למצב! זה שנותנים לאלה שהיו אחראיים להמשיך להוביל – שגיאה", אמר גם בהתייחס לשר בני גנץ ("המחנה הממלכתי").