יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ העביר הערב (רביעי) מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת ואמר כי "אנחנו עושים לילה ויום כדי שהחטופים ישבו איתנו, אולי כבר בליל הסדר הקרוב. אם תהיה הזדמנות, וצריך כל הזמן לקדם כזו, לא נחמיץ אותה. חבריי ואני לא נשב בממשלה שלא תפעל באמת להשיב את החטופים".

חדשות טובות לגדעון סער, סמוטריץ' לא מצליח להתאושש | סקר "מעריב"
הקדמת הבחירות זה לא העניין כרגע, העיקר הוא הניצחון והחזרת החטופים | מאיר עוזיאל

"הרצון להשיב אותם הביתה אינו נקודת חולשה אלא נקודת עוצמה. במלחמה מורכבת כל כך צריך להסתכל על התמונה הרחבה. יש מבחנים רבים שנידרש לעמוד בהם, ונעמוד בהם", אמר והוסיף כי "כדי שנשמור על האחדות ונצליח במשימות שניצבות בפנינו, הציבור חייב לדעת  - שבקרוב נחזור ונבקש את אמונו. שלא נתעלם מאסון השבעה באוקטובר ומה שקדם לו. לכן, עלינו להגיע לתאריך בחירות מוסכם במהלך חודש ספטמבר - לקראת שנה למלחמה. שוחחתי בשבועות האחרונים עם מנהיגים פוליטיים בנושא, כמו גם עדכנתי את ראש הממשלה, שאני מאחל לו בריאות והחלמה מהירה, ואמשיך איתו את הדיאלוג בנושא".

הפגנה למען שחרור החטופים, עזריאלי דרך בגין (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען שחרור החטופים, עזריאלי דרך בגין (צילום: אבשלום ששוני)

"מועד בחירות מוסכם כזה ישאיר לנו זמן כדי להמשיך במאמץ הביטחוני, וזה יאפשר לאזרחי ישראל גם לדעת שנחדש בקרוב את האמון ביננו. זה ימנע את הקרע בעם. אני מקווה, שאם נסכים על כך, כל מנהיגי הציבור הציוניים והאחראים יאפשרו ויצטרפו לממשלת החירום. מהלך כזה יגביר את האמון והאחדות בעם ובקרב לוחמינו, וגם ייתן לנו גיבוי בינלאומי עצום שכל כך נדרש", טען. 

בליכוד תקפו: "פוליטיקה קטנה", סער עקץ: "שמענו מספיק"

בתגובה לדברים, כתב שותפו לשעבר ח"כ גדעון סער: "השר גנץ הוא שותף לקבינט המלחמה הכושל וחסר הרעיונות שקלע את ישראל למבוי סתום במלחמה. בדבריו הערב לא נאמר דבר לגבי הדרך לפתור את האתגרים: איך מכריעים את המלחמה בחמאס ואיך מחזירים את החטופים? מה חייב להשתנות בטיפול בסיוע ההומניטרי? מתי תשתנה המציאות בגבול הצפון ומתי יחזרו המפונים לבתיהם? בשביל סיסמאות חלולות אין צורך לכנס הצהרה חגיגית לתקשורת. שמענו כאלה מספיק".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה לנאומו של גנץ: "ברגע גורלי למדינת ישראל ובעיצומה של מלחמה, בני גנץ חייב להפסיק לעסוק בפוליטיקה קטנה רק בגלל התפרקות מפלגתו. בחירות עכשיו יביאו בהכרח לשיתוק, פילוג, פגיעה בלחימה ברפיח ופגיעה אנושה בסיכויים לעסקת חטופים. הממשלה תמשיך עד השגת כל מטרות המלחמה".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כתב בתגובה: "מדינת ישראל לא יכולה לחכות עוד חצי שנה עד שהממשלה הגרועה, המסוכנת והכושלת בתולדות המדינה תלך הביתה. הממשלה הזו צריכה ללכת הביתה מוקדם ככל האפשר כדי שנוכל להחזיר את החטופים, להחזיר לביתם את המפונים, לנצח את החמאס ולוודא שמישהו מטפל במעמד הביניים הישראלי".