"אם אני עשיתי מה שאני מאמינה, לקחתי אחריות, שמתי את המפתחות והתפטרתי, גם נתניהו וממשלתו צריכים ללכת הביתה. אני לא מבינה כיצד אנשים שכשלו לא הולכים הביתה", אומרת יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה לשעבר ח"כ מרב מיכאלי, בראיון מיוחד ל"מעריב".

התאריך כבר ביומן: איראן סימנה את המועד לתגובה לחיסול בדמשק

בתשובה לשאלה האם נתניהו אינו מוטרד מהמצב, מוסיפה ח"כ מיכאלי: "כנראה שלא, וככה זה בכל התחומים. אתה זוכר את המשפט שלו 'את משעממת'? אז זה היחס של נתניהו לכולנו. אני אופוזיציה לנתניהו, ואני היחידה שסירבתי תמיד לשבת איתו בממשלה. נתניהו דואג רק לעצמו, והפך את המדינה ואזרחיה לכלי שמאפשר לו לדאוג לעצמו. בעולם, כמו בישראל, קיימת תופעה של עליית הימין הקיצוני, וכולם, כולל בישראל, משתמשים בהסתה, בדמגוגיה ובכלי התקשורת".

לדברי ח"כ מיכאלי, "נתניהו לא עושה בפועל את כל מה שצריך כדי להחזיר את החטופים. הוא אומר שמשא ומתן יש לנהל בקשיחות, אבל החטופים זה לא נושא מסחרי. המחיר של אובדן חיי החטופים הוא גבוה ביותר. כבר מהשבוע השלישי למלחמה אמרתי שנתניהו לא כשיר לנהל את המלחמה, ודווקא בגלל המלחמה צריך להחליף אותו באמצעות הצבעת אי־אמון קונסטרוקטיבית. חשבתי שלא צריך ללכת לבחירות, אלא למנות ראש ממשלה אחר. שוחחתי עם חברי כנסת מהקואליציה שהסכימו איתי, אבל ברגע האמת פחדו".

בנימין ושרה נתניהו  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
בנימין ושרה נתניהו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

על פגישתה עם שרה נתניהו בנושא החטופים היא מוסיפה: "אני לא יודעת כמה שרה נתניהו מעורבת בתהליך קבלת ההחלטות. גם אם יש לה השפעה, זה דבר סביר. יזמתי את הפגישה איתה כדי לקדם את החזרת החטופות והחטופים. אני מחפשת גם מתחת לאדמה כל אפשרות כדי להחזיר אותם. הנחת המוצא שלי בנושא זה היא שלשרה נתניהו יש בהחלט השפעה. בפגישה איתי היא הייתה קשובה, וניכר שאכפת לה מהחטופים. מעבר לכך, אין לי כוונה להגיד מה נאמר בפגישה שהתנהלה בארבע עיניים".

ח"כ מיכאלי נחרצת בסוגיית גיוס חרדים לצה"ל: "חייבים ליישם את חוק שירות הביטחון ולגייס לשירות את מי שצה"ל בוחר לגייס ואת מי שהוא מעוניין לפטור, אבל מבלי לפגוע בזכויות החיילות לפקד, להדריך, להילחם, לשיר וגם להתלבש כפי שהן רוצות". לדבריה, "ההנהגה הפוליטית של החרדים מתנגדת, למרות שהציבור שלהם בפועל רוצה. לדעתי זה לא לטובתם, ואני מדברת על כך עוד לפני המצב האנומלי שבו צה"ל, שאמור להיות צבא העם, אינו כזה".

על רפורמת "צדק תחבורתי" של שרת התחבורה מירי רגב, אומרת ח"כ מיכאלי: "הובלתי את הרפורמה שנקראה 'דרך שווה', שהחליפה את מאות התעריפים והקומבינות של שלטון הליכוד. בניגוד לשקרים שמספרת לנו רגב, הוצאנו כרטיס פריפריה שנתן אפשרות נסיעה ברדיוס של 40 ק"מ. לא הזנחנו את הפריפריה. גייסתי 15 מיליון שקל כתוספות לשיפור השירות ותדירות האוטובוסים. רגב נותנת הנחות לאברכים על חשבון תדירות הנסיעה באוטובוסים".

מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)

לדבריה, "סדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית הוא מינויים פוליטיים, שוחד פוליטי וקומבינות. בנינו שדרה מקצועית במשרד התחבורה, ורובם עזבו, ובהם אבי נאור, ראש הרשות לבטיחות בדרכים. יש עלייה מטורפת בתאונות הדרכים ופגיעה אנושה בכלכלה. היעדר תחבורה בשבת זו שערורייה. יש הורים בלי מכוניות שאינם יכולים להסיע את החיילים, וזה עוד בזמן מלחמה. ישראל נמצאת במצור אווירי, ואין תמריצים מעשיים להחזיר את החברות הזרות לטוס".

על תקציב המדינה היא אומרת: "תקציב 2024 הוא המושחת ביותר במדינת ישראל אי־פעם. הוא בדיוק הפוך ממה שצריך להיות בשנה נורמלית, לא כל שכן בשנת מלחמה. הוזרם כסף לחרדים במקום לחינוך, למדע וחקלאות. ניתן היה לתמוך באוכלוסיות מוחלשות ובשירותים חברתיים. זה לא תקציב מלחמה. הממשלה מבזבזת כסף ולוקחת הלוואות שאותן נצטרך לשלם לדורות".

הראיון המלא עם מיכאלי - מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"