לאחר שפורסם היום (חמישי) כי הגברת הראשונה, ג'יל ביידן דוחקת בבעלה הנשיא שיפעיל לחץ לסיים את המלחמה בעזה, ארגון ה-OU הגיש לנשיא ביידן כ-180,000 מכתבים עליהם חתומים יהודים מכל רחבי ארה"ב בקריאה לנשיא לעמוד לצד ישראל. מנכ"ל ארגון הOU הרב משה הועאר ציין בפני הנשיא: "יש להחזיר את הבהירות המוסרית לעולם מבולבל מאוד". 

בעקבות הלחץ של הקהילה המוסלמית ותנועות אנטי ישראליות בארה"ב, נסוג ממשל ביידן מהעמידה הנחרצת לצידה של ישראל אותה הפגין בימים הסמוכים לטבח. לציון היום ה-180 למלחמה, בארגון הOU, ארגון הגג של הקהילות היהודיות האורתודוקסיות ומהארגונים היהודים הגדולים והמשפיעים ביותר בארה"ב, הגישו לנשיא ביידן 180,000 מכתבים בקריאה לעמוד לצד ישראל ולדרוש את שחרור החטופים שנמצאים בשבי כבר 180 יום. 

במכתב נכתב: "הנשיא ביידן היקר, ב-7 באוקטובר, חמאס פעל בהתאם לדחף שלו לרצוח באכזריות, לאנוס, ולחטוף גברים נשים וילדים יהודים. זיהית מיד את הרוע של חמאס ותמך בתוקף במילוי חובתה המוסרית של ישראל להשמיד את חמאס, ולשחרר את בני הערובה. אלו 180 ימים של אנטישמיות מתגברת באופן מזעזע ברחובות ובקמפוסים של המדינה הזו. הנשיא ביידן, אנחנו כותבים כדי לבקש את תמיכתך בישראל כדי לאפשר לה להשיג את מטרתה- מיגור יעיל של חמאס".

במכתב התייחסו בארגון למאמצים הניכרים שעושה ישראל כדי למנוע פגיעה באוכלוסייה האזרחית בעזה וכתבו כי "ישראל וצבאה הם הטובים הנלחמים ברוע בל יתואר, ועושים מאמצים חסרי תקדים לצמצם למינימום אבדות באזרחים ולמקסם את הסיוע ההומניטרי תוך שהם עושים מה שהם צריכים כדי לחסל את האיום הקיומי על אזרחיהם. אנחנו צריכים שתמשיך לעמוד איתם".

מנכ"ל ארגון הOU, הרב משה האוער אמר: "ה-7 באוקטובר ואחריו צריכים להיות קריאת השכמה לכולם, עבור אומות העולם, עבור יהודים ופלסטינים שחולמים על שלום, ועבור ארגוני זכויות האדם המתקדמים. לצערי, אם הם אכן התעוררו לזמן קצר, הם חזרו לישון מאז. אבל אנחנו ערים, ואסור לנו לעמוד מנגד בשקט. אנו קוראים להחזיר את הבהירות המוסרית לעולם מבולבל מאוד".