תא"ל במיל' איתי ברון צפוי להתמנות לרח"ט מחקר באמ"ן, זאת לאחר שתא"ל עמית סער יעזוב את תפקידו בעקבות גידול ממאיר שהתגלה אצלו. לאחר ההודעה, התעוררה סערה ברשת, זאת לאחר שעלו ציטוטים שלו מהעבר, בין היתר נגד ערוץ 14. 

כעת, הסערה מגיעה גם לשולחן הממשלה לאחר ששר התפוצות עמיחי שיקלי העביר מכתב לשר הביטחון יואב גלנט וקרא לו לשקול מחדש את המינוי. ״החלטת הרמטכ״ל למנות לתפקיד  ממלא מקום רח״ט המחקר דווקא קצין מודיעין שתחזיותיו המודיעיניות התבררו כעורבא פרח ושבחר לסמן את עצמו פוליטית באופן מובהק, היא החלטה שערורייתית שלא ניתן לעבור עליה בשתיקה״, כתב.

בין היתר טוען שיקלי כי ברון בכמה וכמה פעמים לאורך השנים האחרונות העריך כי "חמאס שבעי עימותים ומלחמות", טען כי החמאס אינו מעוניין בהסלמה והמליץ, כך לדברי שיקלי, להשיג הפסקת אש תמורת הקלות כלכליות נרחבות לחמאס. 

השר עמיחי שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
השר עמיחי שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כאמור, סביב מינוי של תא"ל במיל' ברון התעוררה סערה  לאחר שעלו ציטוטים שלו מהעבר, בין היתר נגד ערוץ 14. "הסכנה הגדולה היא שערוץ 14 ייכנס לתוך דיוני הביטחון הלאומי. זו סכנה עצומה, קיומית", אמר בריאיון שקיים ל"הארץ" לפני מספר חודשים. כשנשאל בראיון שערך בחודש דצמבר האחרון לגלובס, השיב בנוגע לטעויות שהובילו למחדלים הקשים כי "הזכרת את המושג קונספציה. הוא בעייתי. קשה לתרגם אותו לאנגלית למשל. זה מושג מאוד טעון בציבוריות הישראלית, כפי שהורישה לנו אותו ועדת אגרנט שעסקה במלחמת יום כיפור.