מלחמת חרבות ברזל: העיתונאי ברק רביד פרסם הלילה (בין חמישי לשישי) ברשת החברתית x, כי ראש המוסד דדי ברנע ייצא בסוף השבוע לקהיר בניסיון להביא לפריצת דרך במשא ומתן לשחרור החטופים, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

שיבושים בקליטה: "חוק אלג'זירה" עשוי להוביל לקריסת המשא ומתן | ג'קי חוגי
השיחה הקשה בין נתניהו לביידן והאולטימטום האמריקאי

ברנע צפוי להפגש עם ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, כדי לנסות להגיע לפריצת דרך בנושא שחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה על ידי ארגון הטרור חמאס.

כזכור, גורמים בקבינט מתחו ביקורת חריפה בתחילת השבוע על ראש המוסד וראש השב״כ בנוגע לניהול המו״מ עם חמאס. בתגובה אמרו בכירים בקבינט: ״צוות המו״מ לפחות שם תוכנית, החטופים לא ישוחררו לבד״.

על פי הדיווח, ברנע הסביר שצריך "לחשוב על פתרון יצירתי, והמאמץ הזה שווה בעבור הסיכוי להוציא 40 חטופים בחיים". בעמדתו של ראש המוסד תמכו השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, וכן השר רון דרמר.

בנימין נתניהו במסר לאיראן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי חברי הקבינט לא יודעים לנהל מו"מ קשוח ולא קיבל את עמדת ראש המוסד. לשכת ראש הממשלה הבהירה לאחר הפרסום כי "בניגוד לפרסומים: רוב שרי הקבינט התנגדו להצעת צוות המו״מ לאפשר את חזרת הפלסטינים לצפון הרצועה ללא בקרה".