הבוקר (שישי) פעילים למען גיוס שוויוני הפגינו מול ביתו של הרב הבכיר דב לנדו בבני ברק, במחאה על אי-גיוס בחורי הישיבות לצה"ל. ההפגנה נערכה טרם יציאתו של הרב למפגש פסגה גורלי של רבני הציבור החרדי העוסק בסוגיית השירות הצבאי.

"יש לנו מטוסים מוכנים": צה"ל במסר אזהרה לאיראן

״סיכנת את עצמך כדי להציל אנשים, זה מעשה מעורר השראה״

פעילים מארגוני "עד כאן!" ו"חופשי בארצנו" הפגינו מול ביתו של הרב הבכיר דב לנדו בבני ברק, במחאה על אי-גיוס בחורי הישיבות לצה"ל. ההפגנה נערכה טרם יציאתו של הרב למפגש פסגה גורלי של רבני הציבור החרדי העוסק בסוגיית השירות הצבאי.

המפגינים, עשרות שהתאספו מול ביתו של הרב, דרשו גיוס לכולם וצעקו: "דם בנינו זועק, עד כאן!", ו-"דמי החיילים אינם הפקר!". באירוע הופיע אלוף במיל' גיא צור וטען: "אי-גיוס חרדים מחליש את צה"ל ומסכן את הביטחון הלאומי".

מחאה על חוק הגיוס: עימותים בין ''אחים לנשק'' לחרדים במאה שערים (צילום:  יונתן זינדל פלאש 90)
מחאה על חוק הגיוס: עימותים בין ''אחים לנשק'' לחרדים במאה שערים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הנואם המרכזי בהפגנה היה האלוף במיל' גיא צור, ששימש בעבר מפקד זרוע היבשה. בדבריו הוא הדגיש את הנזק הביטחוני המצטבר הנגרם מהימנעותם של עשרות אלפי חרדים משירות צבאי: "כוחו של צה"ל נשחק, יכולות ההרתעה נפגעות והאיום על ישראל הולך וגובר, בזמן שחלק מהאוכלוסייה דבק בהסדרים אנכרוניסטיים ולא שוויוניים".

אבי קדיש מתנועת חופשי בארצנו הוסיף: "מנהיגי הציבור החרדי חייבים להבין שהתעלמות מצורכי הביטחון של המדינה בשם לימוד תורה היא חציית קו אדום. אי אפשר להפריד את גורל הישיבות מגורל עם ישראל כולו. קיווינו לשמוע הבוקר נימה אחראית יותר, אך ההיעדרות מהשיח מוכיחה שיש עוד דרך ארוכה. נמשיך להיאבק עד שתושג הכרעה - שוויון בנטל לכולם".

"הניחו לנו ואל תקטעו את המשך קיומו של עם ישראל"

בהמשך, אמר הרב לנדו בכינוס למאות ראשי ישיבות בבני ברק: "בסיום נבוא בקריאה מעומקא דליבא לאחינו שלא זכו לטעום את טעם התורה, אנא, הניחו לנו החרדים לדבר השם, הניחו לנו להגות בתורת בורא העולם, הניחו לנו להגן עלינו ועליכם, אל תגעו במשיחי, אנא, אל תחוררו את הספינה שכולנו יחד נמצאים בה בתוך ים סוער וזועף, יש קונה עולמו בשעה אחת, וכל מי מכם שיסייע כעת לעולם התורה שלא תינעץ בו חרב, ייזכר לטובה בדורנו ובדורות הבאים, הניחו לנו להמשיך באורח חיינו כי הוא אורך ימינו, אנו כרוכים אחר התורה בעבותות של אהבה אל תנתקונו ממקור חיותנו, אחים אנחנו, קול דמי אחיך זועקים אליך, הניחו לנו ואל תקטעו את המשך קיומו של עם ישראל, ובזכות זה נינצל מכל אויבינו הצרים עלינו ונדע רק שלום ושלוה. יעזרנו השם שניגאל גאולת עולמים במהרה בימינו, ותחזינה עינינו בביאת משיח צדקנו ובשוב השם לציון ברחמים, ולא תמוש התורה מפינו ומפי זרענו עד עולם".