שר הכלכלה ניר ברקת התראיין אמש (חמישי) בתכנית של ג'ו סקרבורו ברשת MSNBC ונשאל על סוגיית העברת הכסף מקטאר לחמאס שאושרה ע"י נתניהו.

סקרבורו שאל את ברקת האם לפני השבעה באוקטובר הישראלים ראו בחמאס כנאצים. כשברקת השיב במנוסה ובתחכום פוליטי כי היתה אמונה בקרב חלק מהישראלים על בחירתם של חמאס בשלום, התעקש המראיין וחידד האם נתניהו ראה בהם נאצים. אז ברקת ענה בחיוב.

"קיבלנו תשובה אחרי כשבוע": המגעים לעסקה שפוספסה ימים אחדים אחרי ה-7 באוקטובר

גרעין איראני עדיין המטרה, אך מבחינת נתניהו - האיום ברפיח | בן כספית

המראיין המשיך על אותו הקו והקשה: "מדוע נתניהו אמר לקטאר שהם יכולים להמשיך לממן את חמאס?". ברקת, שניסה לעטות ארשת רצינית וקשוחה, השיב: "השבעה באוקטובר ריסק את הרעיון הזה". סקרבורו מיהר לבטל אותו וטען: "אבל אמרת שתמיד חשבתם שהם נאצים. אני רוצה לדעת מדוע נתניהו וטראמפ ידעו על זה ולא עשו כלום? היה תחקור בישראל על הנושא הזה?"

השר השיב "בטוח שיהיה", ודאג להדהד את המסר שהשתמש בו כבר בעבר: "קטאר היא זאב בעור של כבש". ובכל זאת, הטון המשיך לעלות בצד השני: "אתם מאכילים את הזאב הזה. אז אני רוצה להבין מדוע נתניהו והממשלה שלו היו שותפים במימון של קטאר את חמאס".

ברקת השתדל בכל מאודו לשמור על טון יציב ונוקשה והצהיר: "זו טעות שהתגלתה בשבעה באוקטובר. אם אתה חושב שאפשר לקנות שלום ושקט ע"י מימון חמאס- זו טעות גדולה". 

השיח קיבל תפנית מזערית אל עבר זוועות האונס והרצח כשעלתה השאלה: "איפה היה הצבא, איפה היו כוחות ההגנה כשהטבח הכי נורא מאז השואה התרחש במרחק של 50-40 מייל?". ברקת לקח את המושכות וסיים: "אנחנו נחקור את הכל, אבל זה לא הזמן כי כרגע עלינו להתמקד בניצחון במלחמה".