ההפגנות נגד הממשלה עמדו אתמול (חמישי) בלב דיוני הקבינט. השר לביטחון לאומי תקף: "כשהזהרתי מפני ההסתה נגד ראש הממשלה, ראש השב"כ זלזל ואמר שמדובר בבוט איראני, והנה השבוע נכנסו כמעט באלימות לתוך בית ראש הממשלה, וכמעט שרפו שוטר".

פארסה: האם ההצבעה על הגדלת הסיוע נעשתה לפני כניסת בן גביר לדיון?
השיחה הקשה בין נתניהו לביידן והאולטימטום האמריקאי

במהלך הישיבה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הכתובת לא על הקיר אלא על הגדר. ראיתי איך מגיעים ממש לגדר הבית, יש הסתה. יש קריאות".

בן גביר סיפר כי השבוע, במהלך סיור שערך בכלא נווה תרצה, הופתע לגלות כי אילנה ספורטה – שהורשעה בספטמבר האחרון בהסתה נגד ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, ונשלחה לשנה וחצי מאסר – עדיין מרצה עונש מאסר.

"שוחחתי, מאחורי דלת ברזל ענקית, עם אישה מבוגרת, שיושבת שם בתנאים לא פשוטים. כשיצאתי אומרת לי המפקדת: 'השר, אתה יודע מי זאת? היא זו ששלחה הקליע במעטפה לבנט!'", אמר. "הייתי בהלם. היא במאסר עד עכשיו וכל אלה שמסיתים ומפעילים אלימות נגד ראש הממשלה משתוללים חופשי בחוץ?"

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"רבותיי, הכתובת על הקיר, מתפלל שלא תהיה פה חלילה ישיבת אבל בשלב כלשהוא. עשיתי הערכת מצב אצלי עם כל גורמי הביטחון, החיים של ראש הממשלה בסכנה".

השר גדי איזנקוט העיר: "בן גביר אתה צעקת לי 'גדי תיזהר רבין מחפש חבר'". בן גביר הכחיש: "שקר, אולי צעקתי כל מיני שטויות כשהייתי קטן, אבל מעולם לא דבר כזה ושום קריאה לפגיעה פיזית. תחזור בך. פשוט שקר". לכך הגיב איזנקוט: "לא אומר שאתה צעקת, אבל היית בהפגנות האלה".