חמאס דחה את הצעת הפסקת האש ושחרור החטופים המחודשת שהציעה ישראל – כך מדווחת הערב רשת CNN. גורמים דיפלומטיים אמרו לרשת האמריקאית כי "חמאס טוען כי ישראל לא מתייחסת לדרישות שהציג חמאס, וכי ההצעה לא מחדשת דבר לעומת קודמתה".

פריצת דרך באופק? ראש המוסד ייפגש בקהיר עם ראש ה-CIA
ביקורת חריפה בקבינט על ברנע ובר: "מפרים את הקווים האדומים של ישראל"

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן, אמר אתמול כי "עמדתנו לא השתנתה מאז שהעברנו את הדרישות המרכזיות שלנו לחזרת תושבים לצפון רצועת עזה, והגברת הסיוע". 

מוקדם יותר הערב, מסר הבית הלבן כי המגעים לעסקה נמשכים, ונציגי ישראל, קטאר, ארצות הברית ומצרים יפגשו בקהיר במהלך סוף השבוע, במטרה לקדם את ההגעה להבנות. בתחילת השבוע מתחו גורמים בקבינט המדיני על ראש שב"כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע, על התנהלותם בדיוני המשא ומתן. 

דדי ברנע, בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון לע''מ)
דדי ברנע, בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון לע''מ)

לדברי הגורמים, "ראש המוסד וראש השב"כ הם אנשים איכותיים עם כוונות טובות, אך הם אינם מתאימים לנהל משא ומתן. נראה שזה לא התחום שלהם. כל פעם הם חוזרים אחרי עוד סבב של שיחות ומנסים ללחוץ ולהביא לכך שישראל תפר את הקווים האדומים שלה שהיא הציבה במשא ומתן".

"אם קובעים קווים אדומים -  חייבים לעמוד בהם. אין טעם של ממש לקבוע קווים אדומים ולהפר אותם פעם אחר פעם. מדיניות בעסקה לא יכולה להיקבע לפי לחץ ברחוב, אלא אך ורק לפי חוט שדרה מדיני, ערכי ומוסרי שמאזן בין הרצון להחזיר את החטופים הביתה כאן ועכשיו לבין הדאגה לאינטרסים הביטחוניים של ישראל ועקרונות שאם עוברים אותם, מפרים את הקווים האדומים - זו הרי סכנה ישירה לביטחון ישראל".

מנגד, גורמים בכירים בקבינט ציינו בתגובה לפרסום כי "צוות המשא ומתן לפחות שם תוכנית רצינית עם התכנות על השולחן, והביא עם תחילת המלחמה לשחרור של למעלה מ-100 חטופים. אי אפשר לשבת בלי תוכניות אופרטיביות ולחשוב שהחטופים ישתחררו לבד".