מלחמת חרבות ברזל: משלחת מנהיגות של חמאס בראשות ד"ר חליל אל-חיה תצא מחר לקהיר. על פי דיווח, גורם מוביל בארגון הטרור חמאס אמר היום (שבת) לאל-ג'זירה שמגעים אינטנסיביים מתנהלים בין מנהיג ארגון הטרור חמאס בחו"ל איסמעיל הנייה למתווכים במהלך השעות האחרונות לחידוש המשא ומתן בקהיר.

המתקפה של אחות החטוף שנרצח נגד נתניהו: "נפגע פעולות הפקרה"
סוף טראגי: גופתו של החטוף אלעד קציר הוחזרה הלילה לישראל

חמאס מאשר שימשיך לדבוק בעמדה שהציג ב-14 במרץ, לפיהן הוא דורש הפסקת אש קבועה, נסיגת כוחות צה"ל מעזה, החזרת העקורים למקומות מגוריהם וחופש תנועה של אנשים, סעד, מחסה ועסקת חילופי שבויים רצינית.

העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח, כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, אמיר קטאר, ותאמין בן חמד צפויים לקבל בימים הקרובים שיחות טלפון מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן כדי לדון בתהליך המשא ומתן.

גורמים ממשרד החוץ האמריקאי יהיו בקהיר בימים הקרובים כדי לדון בכמה נושאים הקשורים להיבט הפוליטי. כזכור, גורמים מצריים מסרו לאל אחבר כי התבקשו על ידי בכירים אמריקאים להתעלם מהצהרותיהם של חלק מהשרים ישראלים על מנת להתקדם במשא ומתן.

הצד המצרי סבר, כי "בקשת וושינגטון להפסקת אש מיידית תיצור גמישות לכיבוש לעשות ויתורים נוספים בשלב הבא", וציין את "האפשרות לחדש את המשא ומתן תוך יומיים בקהיר".

פעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי בשכונת ׳אל אמל׳ בחאן יונס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)