ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לציון חצי שנה למלחמה. ״אנחנו מציינים היום חצי שנה למלחמה. ההישגים של המלחמה גדולים: אנחנו חיסלנו 19 מתוך 24 מגדודי החמאס, לרבות מפקדים בכירים. אנחנו הרגנו, פצענו או שבינו חלק ניכר ממחבלי החמאס. אנחנו טיהרנו את שיפאא׳ וגם מפקדות טרור רבות אחרות", ציין. 

זמן קצר לאחר יציאת הכוחות מעזה: אזעקות נשמעו בחבל אשכול
רק על פי פרסומים זרים: באיראן לא יודו בזה - אבל חוששים מאוד מהטילים של ישראל

הוא הזכיר את ארבעת החללים, ששמם הותר הבוקר לפרסום: "ביממה האחרונה נפלו בח׳אן יונס ארבעה מלוחמינו הגיבורים: סרן עידו ברוך, סמל אמיתי אבן שושן, סמל ריף הרוש וסמל עילאי צעיר. בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם ולכל המשפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמה הקשה".

תיעוד זירת החיסול בסוריה (צילום :רשתות ערביות)

הוא המשיך לתקוף את דרישות החמאס במשא ומתן לקיום עסקת חטופים אפשרית: "חמאס מקווה שהלחץ מבחוץ ומבפנים יגרום לישראל להיכנע לדרישות קיצוניות אלה. זה לא יקרה. ישראל מוכנה לעסקה, ישראל לא מוכנה לכניעה. במקום שהלחץ הבינלאומי יופנה לישראל, דבר שרק גורם לחמאס להקשיח את עמדותיו, הלחץ של הקהילה הבינלאומית צריך להיות מופנה נגד חמאס. זה יקדם את שחרור החטופים". 

כמו כן, בחר נתניהו להזכיר בדבריו את איראן: "המלחמה הזאת חשפה לעולם את מה שישראל ידעה תמיד - איראן היא זו שעומדת מאחורי המתקפה נגדנו באמצעות שלוחיה. ואלה מתקפות רבות. מאז ה-7 באוקטובר אנחנו מותקפים בחזיתות רבות על ידי שלוחותיה של איראן - חמאס, חיזבאללה, ח׳ותים, מיליציות בעיראק ובסוריה וגם התקפות אחרות".

על רקע המחאות נגדו ונגד הממשלה, הוסיף ראש הממשלה כי "ברגע זה, בעיצומה של המלחמה, צריך להתאחד כדי להדוף את ההתקפות נגדנו. זה הזמן לאחדות. אבל דווקא בזמן הזה, מיעוט קיצוני ואלים מנסה לגרור את המדינה לפילוג. אין דבר שאויבינו רוצים יותר. הם מייחלים לכך שפילוג פנימי ושנאת חינם יעצרו אותנו רגע לפני הניצחון".