בפתח חצי שנה למלחמה: הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הבוקר (ראשון) לדיון בגודל המנדט שיועק לצוות המשא ומתן הישראלי שיצא לבירת מצרים. בתום כשעתיים הוחלט על הרחבת המנדט, והצוות שיצא בהמשך היום לקהיר, ייחל כבר בזמן הקרוב את הפגישה בהובלת ראש המוסד עם נציגי המתווכות. 

שב"כ: מי שכנראה עומד מאחורי משלוח הזר למשפחת אלבג - גורמים איראניים
"אדם מסוכן": זהו כדורגלן העבר שחשוד בדריסת מפגינים
עסקה הכוללת ברית בטחון אזורית תקדם את שחרור החטופים | דעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת את הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב (צילום :איתי בית-און / לע״מ)

כזכור, גורם מידי מסר אמש ל"מעריב" כי רק במידה ויגבר הלחץ על המתוכוות על חמאס ויהיה שינוי בסטטוס, רק אז יורחב המנדט למשלחת המקומית והיא תוכל לצאת לפגישות בקהיר, מה שכאמור אכן קרה. עם זאת, בכלי התקשורת הערביים דווח כי חמאס חזר על דרישותיו ונראה כי אינו מגלה סימני התגמשות. על פי הדיווח, לצד הדרישה לחזרת התושבים לצפון הרצועה ונסיגה מלאה מהרצועה, דורש ארגון הטרור את הפסקת הדיונים סביב הגליית המחבלים והפסקת הסיכולים ההמוקדים.

במקביל, מקורות מצריים אמרו לעיתון "אלערבי אל-ג'דיד" כי ישנם סיכויים להפסקת נשק הומניטרית ולהפסקת אש זמנית בעזה בימי עיד אל-פיטר, שאמור להתחיל בעוד כיומיים. מנהיג חמאס אמר לעיתון הערבי כי הם "מקווים שהכישלון של נתניהו וממשלתו יביא להפסקת אש מקיפה, ולנסיגת כל הכוחות מרצועת עזה". גורם בכיר בממשלה אמר לסקיי ניוז כי "נתניהו נואש להשיג עסקת חטופים. "כל מה שאתה רואה קורה היום קשור למשא ומתן. מותם של עובדי הסיוע הגביר את הלחץ להגיע להפוגה". 

במקביל, חמאס דרש שלא להעלות או לדון בסוגיית גלות מנהיגים מחוץ לעזה, להחזיר תושבים לצפון עזה ללא הגבלות, את נסיגת ישראל מרצועת עזה כדי לעסוק יותר במשא ומתן ו להפסיק לרדוף או לפגוע במנהיגי הארגונים. 

 ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר היום בפתח ישיבת הממשלה כי "ישראל מוכנה לעסקה - אך לא מוכנה לכניעה", והמשיך: "חמאס מקווה שהלחץ מבחוץ ומבפנים יגרום לישראל להיכנע לדרישות קיצוניות אלה. זה לא יקרה. במקום שהלחץ הבינלאומי יופנה לישראל, דבר שרק גורם לחמאס להקשיח את עמדותיו, הלחץ של הקהילה הבינלאומית צריך להיות מופנה נגד חמאס. זה יקדם את שחרור החטופים".

לפני כיומיים דווח כי משלחת של חמאס בראשות ד"ר חליל אל-חיה יצאה לקהיר. מגעים אינטנסיביים מתנהלים בין מנהיג ארגון הטרור חמאס בחו"ל איסמעיל הנייה למתווכים במהלך השעות האחרונות לחידוש המשא ומתן, כך אמר בכיר בארגון הטרור לאל-ג'זירה.