בשורות לא טובות לבני גנץ: אחרי שאיבד כ-10 מנדטים בחודש בסקרי "מעריב", כעת גם בסקר של "כאן חדשות" יושב ראש המחנה הממלכתי מאבד שני מנדטים נוספים, ועומד כעת על 30. בסקר שפורסם היום (ראשון) במהדורת כאן, מפלגת "הליכוד" בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחזקת וכעת עומדת על 21 מנדטים, ומפלגת "יש עתיד" - זוכה ל-14 מנדטים.

כבר לא יהיה ראש הממשלה? גנץ פספס את ההזדמנות הגדולה שלו | אנה ברסקי
נתניהו מפסיד מחזרת המחאה לרחובות - וזה המרוויח הגדול

בני גנץ מאיים בפרישה מהממשלה ברקע חוק הגיוס (צילום :דוברות בני גנץ)

עוד דווח כי עוצמה יהודית, ש"ס וישראל ביתנו זוכות למספר מנדטים דומה (10). יהדות התורה - 7 מנדטים, סיעת רע"מ וסיעת חד"ש-תע"ל שרצות בנפרד מקבלות שתיהן 5 מנדטים. "תקווה חדשה" ו"מרצ" מדשדשות בסוף הטבלה עם ארבעה מנדטים בלבד.

מגמה דומה נרשמה גם בסקר חדשות 12 שם המחנה הממלכתי מקבלת 32 מנדטים, מפלגת "הליכוד" בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עומדת על 19 מנדטים, ומפלגת "יש עתיד" - זוכה ל-15 מנדטים. ש"ס וישראל ביתנו עומדות על 11 מנדטים, בן גביר עם תשעה מנדטים, יהדות התורה עם שמונה. סיעת רע"מ, מרצ וסיעת חד"ש-תע"ל מקבלות 5 מנדטים. 

עוד עולה מסקר חדשות 12 כי הימין הממלכתי תקווה חדשה של גדעון סער א עוברת את אחוז החסימה. גם הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', העבודה, ובל"ד בראשות סמי אבו שחאדה, לא עוברות את אחוז החסימה ונשארות מחוץ לכנסת.

על פי הסקר, האופוזיציה (כולל המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ) זוכה ל-73 מנדטים, והקואליציה (ללא המחנה הממלכתי) זוכה ל-47 מנדטים. 

נזכיר, כי בסקר שנערך לפני כיומיים ב"מעריב", התקבלו תוצאות מעט דומות. המחנה הממלכתי זכה ל-32 מנדטים (33 בסקר הקודם), הליכוד 17 (19), יש עתיד 15 (12), ישראל ביתנו 11 (10), ש"ס 9 (10), עוצמה יהודית 9 (10), יהדות התורה 6 (7), חד"ש־תע"ל 5 (5), רע"ם 4 (5), מרצ 4 (5), הימין הממלכתי 4 (4), הציונות הדתית 4 (0).

כאמור, את הפער הגדול ביותר רושמת מפלגת "המחנה הממלכתי" - לפני כחודש זכתה בסקרים ל-41 מנדטים. באותו הסקר, הליכוד זכתה ל-18 מנדטים, יש עתיד ל-12 ועוצמה יהודית ל-9.