תא"ל במיל' אמיר אביבי, יו"ר תנועת הביטחוניסטים, התראיין היום (שני) ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm ואמר כי מבצע לכיבוש רפיח תביא לסופם של ראשי חמאס וגם תקרב אותנו למציאת החטופים. עוד הוסיף אביבי כי מיטוט חמאס למעשה תלוי ברפיח ומחנות המרכז בדיר אל בלח.

עובדים עלינו בעיניים? "אין שום מחלוקת בין ישראל וארה"ב על רפיח"

"אסון גדול מ-1948": פת"ח במתקפה חסרת תקדים על חמאס

בנוסף, אביבי טוען כי אוגדה 98 משנה צורת פעולה וכי אין טעם להשאיר חיילים בפנים משום שזה ייצר נקודות תורפה. "האוגדה יוצאת כדי לשנות את צורת הפעולה מהתקפה לפשיטות כמו שראינו בשיפא. גם בצפון הרצועה ראינו שכוחות יצאו החוצה, וברגע שמחבלים נכנסו לשיפא נכנסו ועצרו אותם. גם במקרה הזה יהיו פשיטות בחאן יונס. בנוסף, האוגדה נערכת לכניסה לרפיח. אוכלוסיית רפיח תועבר לחאן יונס. לא נגמרה המלחמה. סיימנו עם חאן יונס, רפיח בדרך".

אביבי, התייחס גם לקשר האמריקאי להצלחת הלחימה ואמר: "הסיכוי הגבוה ביותר להסגת חיזבאללה לאחור דרום לבנון זה הכרעת חמאס. זה דורש גם נחישות אמריקאית. בהיעדר הדברים האלה פנינו בסיכוי גבוה יותר למלחמה". 

כנשאל האם המהלך הבא של צה"ל ימנע המשך שיגורים לישראל, ענה כי "כמעט כל השיגורים שהיו בשבועות האחרונים בוצעו מהאזורים שצה"ל לא השתלט עליהם, בעיקר מאזור דיר אל בלח. בשביל לחסל את היכולות האלה צריך לשלוט בשטח ולהגיע למשגרים האלה. צה"ל השמיד מאות רבות של אתרי משגרים, אבל בסוף צריך להגיע עד הקצה במקומות האלה ולטפל בהם".