"בנקודת הזמן הנוכחית יותר חכם לפנות לכיוון העיסקה": ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטינים במרכז דיין באוניברסיטת ת"א, שוחח היום (שני) עם ליאת רון ב-104.5fm על מצבה של ישראל חצי שנה לפתיחת המלחמה. לטענתו, יש לפעול בשתי דרכים: "או מנוף הסברה או מנוף לחץ על המו"מ בנושא החטופים".

הרמטכ"ל במסר לנתניהו: "צריך לעשות מו"מ באחריות, נדע להתמודד עם המחירים"
בדרך לציר פילדלפי? שר בממשלה: "לייצר שליטה צבאית מלאה בעזה"

משפחות חטופים במסיבת עיתונאים בת"א (צילום :אבשלום ששוני)

"אתמול ציינו חצי שנה לתחילת המלחמה. אנחנו לא ממש קרובים ליעד של מיטוט שלטון חמאס או שחרור החטופים. אין ניצחון מוחלט, ואנחנו לא כפסע לקראת הניצחון המוחלט", טען.

"אנחנו צריכים להיות כנים עם עצמנו, הגענו לצומת טי, חצי שנה אחרי. או ללכת לעסקה גדולה מלאה ובמסגרתה ישוחררו על החטופים, ושחרור המון אסירים והפסקת המלחמה. או לשלוט על כל עזה ולהשליט שם סדר חדש. בנקודת הזמן הנוכחית יותר חכם לפנות לכיוון העיסקה".

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

עם זאת נזכיר כי בהצהרה לציבור אתמול בציון חצי שנה ללחימה, אמר הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי באשר לעסקת החטופים כי: "צה"ל יידע לעמוד גם במחיר לא פשוט ויידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה", והוסיף: "אני חש באופן אישי אחריות להשיב אותם, וכך חשים גם שאר מפקדי צה"ל וחייליו. צה"ל חזק מספיק כדי שמדינת ישראל תדע לשלם מחירים למען השבת בניה ובנותיה".