חבר הכנסת אלמוג כהן התראיין היום לגלי ישראל והצהיר: "עצירת המלחמה תוביל להתפטרותי תוך פחות מ-24 שעות ולהבנתי, זו עמדת סיעת עוצמה יהודית כולה". כהן המשיך והבהיר: "לפני שאני פוליטיקאי ומשרת ציבור, אני אבא לילדים שחייב להבטיח להם עתיד. אני חייב להבטיח שלא ישחטו כאן ילדים עוד פעם". לתפיסתו של כהן, עתיד הילדים בישראל יובטח רק אם תתקיים נחישות לחסל את ארגון הטרור חמאס וגרורותיו.

"השלכות הרסניות": ח"כ כהן חושף את הסיבה שהכניסה הקרקעית לעזה נדחתה

את נחישותו של כהן בחיסול האיום של חמאס על ילדיו ושאר ילדי ישראל הוא הוכיח בבוקרו של ה-7 לאוקטובר, עת יצא מביתו באופקים להילחם ברחובות העיר עם המחבלים. כהן, לוחם יס"מ בעברו, עוד קודם למלחמה הנוכחית, בעקבות מבצע שומר החומות, הוביל יחד עם "הוועד להצלת הנגב" הקמה של ארגון מתנדבים בבאר שבע בשם "סיירת בראל". הסיירת שנקראה ע"ש חלל צה"ל, לוחם מג"ב מיחידת ימ"ס דרום בראל חדריה שמואלי, שנהרג במהומות על הגדר בשנת 2021, נועדה להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום ופעלה כפיילוט בבאר שבע ובאופקים.

לאור הצהרתו לעיל של כהן, על כך שעצירת המלחמה תוביל להתפטרותו תוך פחות מ-24 שעות, מעריב ביקש להבין ממנו, איך הוא מגדיר "עצירה" של המלחמה? כהן השיב למעריב באופן ברור: "יציאת הכוחות המתמרנים מרצועת עזה נועדה בכדי להכין את הקרקע בפעולה בדרום הרצועה (רפיח). אי כיבושה של רפיח הוא עצירת המלחמה". כמו כן, ביקשנו לברר, למה התכוון כשאמר "תוביל להתפטרותי"? כהן הבהיר שכוונתו לפרישה מהקואליציה.

מעריב ניסה להבין מתושבי הדרום מה הם חושבים על הדברים האלה, מהקולות עולה, שגם אם מסכימים עם כהן על המהות, יש מי שלא מחבב את הסגנון.

אסף עטיה, סטודנט תושב באר שבע אינו סבור שהפסקת המלחמה היא על הפרק ולכן, מגדיר את ההצהרה של כהן כמהלך דמגוגי של הסיעה שלו. אסף אומר ש"אם אכן תהיה הפסקת אש קבועה לפני השגת כל היעדים שהוצגו, אני לא חושב שיהיה בר דעת אחד במדינה, שיחשוב שהממשלה הזו ראויה לתפקד או להמשיך לשלוט במדינה". אסף רוצה להאמין שלא כך המצב, ושהפעולה הבאה ברפיח תתחיל לפני או אחרי הקרב הצפוי בצפון. אסף נחרץ: "אין לממשלה הזאת מנדט להפסיק את הלחימה לפני השגת היעדים".

יובל פרץ, בן 24, תושב באר שבע אומר: "אני חושב שבן גביר וחבריו לסיעה טועים בהפעלת לחץ מסוג זה על רוה"מ. יובל חושב שצריך לאחד כוחות. "במיוחד בימים כאלה, כאשר ההפגנות חזרו לרחובות, זה צריך לתת לימין סיבה ענקית להיות מאוחדים ולהשתיק את המלחמה מבפנים". יובל מאמין שנדרש להילחם בכל החזיתות ביחד ולנצח, או כדבריו: "אסור לירות בתוך הנגמ"ש". יובל מסביר ש"דבר כזה יכול להקשיח את עמדות חמאס במשא ומתן, כי הרי גם החמאס רוצה שהממשלה תתפרק". יובל מסיים כשהוא קורא: "להמשיך במלחמה עד לניצחון !"