יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר פנה הבוקר במכתב לראש הממשלה וקרא לו לעצור את הכוונה לאשר את התוכנית להרחבת העיר סכנין.

ח"כ קרויזר כתב לראש הממשלה: "לאור אירועי השביעי לאוקטובר, מיותר לציין על מסוכנותה של התוכנית שאושרה בממשלת בנט -
לפיד - עבאס, לעתיד ההתיישבות לצרכים הבטחוניים וההתיישבותיים של יהוד הגליל ועצירת הפגיעה בהתיישבות היהודית בגליל". התוכנית אמורה להסדיר מחדש את כלל העיר סכנין עראבה ודיר חנא ובמסגרתה העיר צפויה להתפתח לכיוון צפון ועד לכביש 805 העתידי. 

עוד כתב ח"כ קרויזר במכתבו "דווקא בימים אלה, בהם הצורך הבטחוני של הגדרת והגדלת גבולות ההתיישבות, תוך יצירת חיץ ביטחוני בין עיר ערבית שיוצרת מובלעת במרחב הכפרי של המועצה איזורית משגב אל מול המרחב העירוני של סכנין, אישורה של התוכנית שמשמעותה הכפלתה של העיר סכנין בגודלה, מתמיה ביותר ומצריך דיון עומק וחשיבה ביטחונית עמוקה ומעמיקה ולא אישור חפוז שאת תוצאותיו ההרסניות, ניתן לצפות מראש. בעוד צו השעה הקורא לנו לייהד וליישב את הגליל, למעשה, התוכנית מגדירה מחדש את הקו הכחול של העיר וכוללת העברת שטחים ממוא"ז משגב לסכנין ופוגעת בלב ההתיישבות היהודית בגליל".

בסיום מכתבו קרא ח"כ קרויזר לראש הממשלה "לפעול לאלתר לעצירת אישורה של התוכנית עד לבחינתה מחדש והתאמתה הנדרשת והמתבקשת, כצעד ביטחוני ראשון במעלה".