ח"כ יואב סגלוביץ ("יש עתיד") התראיין הבוקר (שלישי) לענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103FM. הוא התראיין על דעתו באשר לכניסה לרפיח שטרם קרתה: "נתניהו הבטיח כבר בפברואר", על המינוי של מפכ"ל המשטרה החדש, ועל עסקת החטופים: "גם מול המתנגדים הכי קשים בממשלה הזו לעסקה, אנחנו ניתן גב ורשת ביטחון לממשלה הזו. לכן נתניהו, אני מאוד מקווה שהוא יקבל את ההחלטות הנכונות, הוא וממשלתו".

בחמאס מאשימים: הסיבה לדחיית העסקה - אי שיתוף פעולה מצד ישראל
צרפת, מצרים וירדן בהצהרה משותפת להפסקת אש "מיידית וללא תנאים" בעזה

סגלוביץ' בעברו כיהן כסגן השר לביטחון הפנים וטרם לכן היה ניצב במשטרה, והיה מפקד אגף החקירות והמודיעין. הוא אף הקים את יחידת המשטרה להב 433 – היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן.

על כן, על רקע מינוי מפכ"ל המשטרה הבא, אבשלום פלד, התבטא ואמר: "אני לא נכנס לגופם של אנשים במינויים. הבעיה הגדולה היא לא מי שהתמנה, אלא הממנה". הוא אמר, כי "כל מי שייכנס לתפקיד המפכ"ל נכנס עם סימן שאלה", כיוון שלטענתו משטרת ישראל נצבעת בצבעים פוליטיים כבר שנה וחצי. "אדם עבריין יושב על כיסא השר לביטחון לאומי, ולכן הבעיה הגדולה שלי היא ראש הממשלה", התבטא בנוגע לאיתמר בן גביר ("עוצמה יהודית") וראש הממשלה בנימין נתניהו.

איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

הוא אמר, "לא עבדתי איתו בצמוד, השתחררתי לפני 11 שנה.  אני מכיר את אבשלום פלד, קצין שעשה הרבה מאוד תפקידים במשטרת ישראל. אני אף פעם לא נכנס לגופם של אנשים במינויים. אני לוקח את זה למקום שמטריד אותי כבר תקופה ארוכה. המשטרה היום צבועה בצבע פוליטי, אני אומר את זה בכאב גדול. הסיפור הגדול הוא לא בן גביר, הוא נתניהו".

הפגנה למען שחרור החטופים, עזריאלי (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען שחרור החטופים, עזריאלי (צילום: אבשלום ששוני)

על המגעים לעסקת חטופים והמשא ומתן שמתנהל, אמר כי היו עושים את הדברים אחרת, אך הבהיר כי יש להסתכל בתמונה יותר רחבה: "אנחנו חצי שנה למלחמה, וצריך להסתכל על הדיון שלא מתקיים על היום שאחרי. אין שום תכלית אסטרטגית לטווח הארוך בנושא הזה". כשנאמר לו על כך שיש חלקים בממשלה שאומרים שהכל זה הכנה להקמת יישובים ישראלים ברצועה, הבהיר סגלוביץ': "אני לא שמעתי מעולם את נתניהו אומר את הדברים האלה".

הוא אמר: "סמוטריץ' איננו ראש הממשלה, מדובר פה על מפלגות קיצוניות, הן לא קובעות מה יהיה. הן לא קובעות מבחינתי. היום שאחרי הוא חלק ממה שקורה כאן, אנחנו באיחור מטורף, עד לא מזמן אמרנו 'לא יהיה נמל', אז בהתחלה האמריקנים שמו נמל על ראשנו בעזה".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אנחנו נמצאים פה באיזושהי הצגה אחת גדולה, ובתוך הסיפור הנורא הזה יש את סיפור החטופים. סיפור החטופים הוא היעד המרכזי ובהקשר הזה, גם חלק ממהלך כולל יסייע לעניין הזה", אמר על הכניסה שטרם קרתה לרפיח. "ממתי אנחנו במהלך צבאי מספרים על תאריכים? בחודש פברואר נתניהו דיבר על רפיח. יש פער בין הדיבורים למציאות. צריך להסתכל על המציאות בצורה הכי קרה שרק ניתן. יש יעדים, היעד הראשון מבחינתי ומבחינתנו הוא החזרתה חטופים, כיעד ראשון להשגה - זה לא קורה".

הפגנה למען שחרור החטופים, עזריאלי (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען שחרור החטופים, עזריאלי (צילום: אבשלום ששוני)

הוא נשאל האם הוא חושב שישראל בראשות נתניהו לא תחזיר את החטופים ואמר: "אני לא רוצה לומר את הדבר הזה. אני כן אומר שזהו היעד המרכזי, אין זמן, נקודה. המחיר האלטרנטיבי של השארת אנשים, אזרחים שהפקרנו אותם בשבעה באוקטובר כמדינה, זה מחיר שלא ניתן לשלם אותו. יש פה סיפור ערכי עמוק, זה לא יספור של מחירים כאלה ואחרים - זו נשמת אפה של מדינת ישראל. ברור לי שהמחירים יהיו כבדים, אנחנו מספיק חזקים כמדינה לשלם מחירים".

הוא נשאל מה היית מוכן לשלם, וענה: "אני חושב שאני מאוד ברור - אנחנו צריכים לעשות את כל מה שניתן להחזיר אותם, נקודה. הפיגוע הערכי שיקרה אם לא נעשה את זה, לעולם לא נשתחרר ממנו. כולנו שומעים את הצעקות של האנשים 'תגיעו אלינו' והמדינה לא הייתה שם. מוסר הוא חלק מנשמת אפה של המדינה הוז. זה לא מחיר, זו חובה מוסרית עליונה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm