יו״ר מפלגת "הימין הממלכתי", ח״כ גדעון סער, נשא היום (שלישי) דברים בפני האספה הכללית ה-59 של לשכת המסחר תל אביב והמרכז. לאחר שנראה היה כי יש התקרבות מסוימת בינו לבין ראש הממשלה נתניהו, סער הבהיר כי הדברים הם ממש לא כך ויש להחליף רה"מ.

האם הצדק יצא לאור? הדרך לביטול הסכם עד המדינה בתיק נתניהו

כך הוא הוא אמר: ״יש לפנינו שני צווים חשובים ומלאכת האיזון והקיום של שניהם ביחד היא לא פשוטה. הראשון: צו האחדות בינינו. אנחנו מדינה שנלחמת באויבים בכמה חזיתות, במערכה שיש לה משמעויות היסטוריות והאחדות היא דבר מאוד חשוב. ובתוך זה יש להשתדל כמיטב היכולת לא להתפתות למלחמה פנימית בינינו, כי זה דבר מסוכן ביותר. לאחדות אנחנו נזדקק גם בשנים הבאות. מה שקרה לישראל, ביקיצה אחרי שנים רבות של תרדמה, זה התמודדות עם אתגרי ענק".

"הצו השני ולא פחות חשוב הוא: צו התיקון. אנחנו כחברה וכמדינה נהיה חייבים בצו ההתחדשות כדי לייצר תקווה - ולא יהיה תיקון ותקווה בלי שתוחלף ההנהגה של השביעי באוקטובר - בממשלה, כולל ראש הממשלה ובמערכות הביטחון והמודיעין שלנו. אלה דברים שהם בבחינת הכרח. ויופקו הלקחים מהמחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה, מחדל רב ממדי שמחייב הקמת וועדת חקירה ממלכתית ואני מקווה שהדבר הזה יקרה בהקדם", סיכם סער.