ראש הממשלה בנימין נתניהו, שינה לאחרונה את גישתו בנוגע לעסקת חטופים אפשרית והסכמה על הפסקת אש, כך דווח היום (שלישי) ב"וושינגטון פוסט" האמריקאי. על פי הדיווח, בין הגורמים המרכזיים לכך, הוא רצונו של נתניהו להתניע מחדש את המגעים לנורמליזציה עם סעודיה והלחץ הרב שהופעל עליו לאחרונה מכיוון ארה"ב. 

מנסח הקוד האתי בצה"ל כינה את המתנחלים "טבעת עכורה" - ואז הגיעה הנקמה של ח"כ צבי סוכות
איראן תרד מהעץ? זו הסיבה שהתגובה לחיסול בדמשק מתעכבת

"ההבדל כעת הוא שכל הגורמים דוחפים לקיום עסקה", צוטט גורם ישראלי בדיווח. עוד הוסיף כי "נתניהו באמת צריך להגיע להישג משמעותי עם עסקה". 

תרגיל צה"ל בצפון (צילום: דובר צה"ל)

בנוסף, בדיווח אחר שפורסם בתקשורת האמריקאית, התייחסו לטענתו של נתניהו לפיה "יש תאריך לכניסה לרפיח", וטענו כי הם אינם מכירים זאת. "לא עודכנו על שום תאריך שהישראלים מדברים עליו", צוטט אחד מבכירי הממשל האמריקאי.

כמו כן, גורם ישראלי צוטט כשהוא טוען כי עיסוקו הפומבי של נתניהו בכניסה לרפיח נובע בעיקר משיקולים פוליטיים "זה הכל פוליטיקה", ציין. כזכור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר לאחרונה כי אי כניסה לרפיח, תוביל לקושי עבור נתניהו להמשיך לעמוד בראשות הממשלה. 

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקר הלילה פומבית את נתניהו, זאת במהלך ריאיון שקיים בתקשורת האמריקאית. בנוסף לקריאתו להפסקת אש, טען ביידן כי מדיניותו של ראש הממשלה הייתה שגויה, וכי הוא אינו מסכים עם גישתו.  

יחד עם זאת, יש להדגיש כי הריאיון של ביידן אמנם הוקלט הלילה, אך שודר ביום רביעי שעבר, טרם שיחתו הקשה עם נתניהו והחלטת הקבינט להרחיב את הסיוע ההומניטרי לעזה, כך דווח ב"וואלה!".