חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, מתן כהנא, שוחח הבוקר (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, וקרא באופן מפורש להחלפתו של ראש הממשלה נתניהו בהקדם.

בתחילת הדברים התייחס חבר הכנסת לסיוע ההומניטרי שממשיך להיכנס לעזה בכמויות הולכות וגדלות: "אני הכי לא מתלהב בעולם מזה שעובר סיוע הומניטרי לרצועת עזה, זה שורף לי את הנשמה לחשוב ש־133 אזרחים וחיילים וחיילות ישראלים נמצאים בעזה ועובר אליהם (תושבי עזה) סיוע הומניטרי, אבל בסוף הוחלט משהו ואנחנו נגררים באף כל הזמן".

כהנא הוסיף: "אוהבים את זה, לא אוהבים את זה? זה מה שהקבינט המורחב החליט, זה מה שהוחלט בממשלה, אז תעשו. מה, לריב, לריב, לריב מכל מיני סיבות לא ברורות, ואז בסוף אנחנו מגיעים למצב שעוברות מאות משאיות, גם חמאס משתלט עליהן לצערנו וגם אנחנו סופגים את כל הבושה הבינלאומית, זה פשוט בלתי נתפס".

"שערו בדמיונכם מה היה קורה אם לא היינו שם", אמר ח"כ כהנא בהקשר ליציאת המחנה הממלכתי מהממשלה. כשנשאל מה היה יותר גרוע במצב הזה ענה: "למשל לא הייתה עסקה לשחרור חטופים. אפילו הראשונה לא הייתה, היינו עכשיו נמצאים במלחמה כלל זירתית במצב הרבה יותר גרוע". אודי סגל עימת את חבר הכנסת עם דברי שר האוצר סמוטריץ' שאמר: "אם לא היו לוחצים עלינו התבוסתנים האלה, היינו מפעילים לחץ צבאי יותר גדול והיו חוזרים כל החטופים" וכהנא השיב: "יום אחד כשייפתחו הפרוטוקולים של הקבינט המצומצם והקבינט, כל מדינת ישראל תגלה מי היו השרים שלחצו לדהור קדימה וללחוץ ולהגביר את הלחץ הצבאי". 

במענה לשאלה מה הקו האדום של חברי המחנה הממלכתי אמר: "יש תמיד איזו נטייה בתקשורת לחפש קו אדום. הקו האדום הוא כשנרגיש ש-או שלא צריך אותנו, שנעצרה המלחמה בניצחוננו המוחלט והמיידי בזמן הקרוב או שנראה שאין לנו שום השפעה על המתרחש, אבל בינתיים יש לנו השפעה על הדברים שקורים והאחריות והניסיון של בני וגדי מאוד מורגשים בקבינט וכדי שכאשר סוף סוף תגיע העסקה לשחרור חטופים, נהיה שם כדי לוודא שהיא יוצאת לפועל". כשנשאל האם לדעתו העסקה קרובה ענה: "לצערי, אני לא יכול להעיד על זה שהיא קרובה, יותר מאשר לפני יומיים או שבוע".

מתן כהנא, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מתן כהנא, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לסיום התייחס חבר הכנסת כהנא לאפשרות של בחירות קרובות אמר: "בעיניי, אחרי הכישלון הקולוסאלי של 7 באוקטובר, אחרי שנתניהו הוא ראש הממשלה בשנה וחצי האחרונות והוא ראש הממשלה ב־15 מתוך 16 השנים האחרונות, חד משמעית יש לו אחריות מלאה על מה שקרה והוא לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלה. אני חושב שהדבר הזה צריך לקרות בבחירות ואני חושב שאנחנו חייבים ללכת לבחירות האלה בהסכמה כי אחרת ניגרר לבחירות האלה מתוך טירוף ברחובות ולכן אנחנו חושבים שצריכים ללכת לבחירות כאלה בהסכמה. סימנו את ספטמבר כתאריך יעד הגיוני ונכון, אני מקווה שכך יקרה".