טהרן הבטיחה לוושינגטון לא להגיב על חיסול הבכירים מצד ישראל, זאת בתמורה להפסקת אש בעזה - כך מסר גורם דיפלומטי איראני מיודע לעיתון "אל-אח'באר".

"צריך להעניש אותו": חמינאי שיגר איום לישראל - שר החוץ לא נשאר חייבנתניהו אמר ש"יש תאריך" לכניסה לרפיח - וגלנט מסר לאמריקאים משהו אחר לגמרי

"איראן עדיין מציעה את הדברים הבאים", אמר הגורם. "אם תושג הפסקת אש בעזה וישראל לא תתקוף את העיר רפיח, אז היא מוכנה, כדי להפחית את ההסלמה והמתח, לא לנקוט בשלב זה כל פעולה נגד ישראל, אם כי טרם ניתנה תגובה להצעה זו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדברי הגורם, "טהרן הגיעה למסקנה שישראל נמצאת בתהליך יציאה מהמבוי הסתום של עזה על ידי עורר משברים חדשים, והיא מנסה לגרור את איראן ואמריקה לעימות ישיר. בהתאם לכך, חילופי המסרים האחרונים בין טהרן לוושינגטון התרחשו במטרה להכיל את התוכנית הישראלית המתקדמת.

כזכור, אתמול איראן אינטרנשיונל, כלי תקשורת המזוהה עם האופוזיציה האיראנית שממוקם בלונדון, דיווח כי דיפלומט ערבי אנונימי טוען כי טהרן הבטיחה לוושינגטון לא להגיב על חיסול הבכירים מצד ישראל, בתמורה להפסקת אש בעזה.

מאז פרסום הדיווח, עיתון אל ג'רידה הכוויתי ציטט מקור במשרד החוץ האיראני שטען כי ההצעה האחרונה של וושינגטון לטהרן, בתיווך שוויצרי, דיברה על משא ומתן ישיר מול ישראל כדי להגיע להבנות, במטרה להפחית את המתיחות באזור. בינתיים, כמה איראנים ברשתות החברתיות הגיבו במהירות לדיווח וטענו כי ככל הנראה מדובר בתעמולה של המשטר, המסווה את העובדה שלטהרן אין את האומץ להשיב אש כנגד ישראל.