התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) לממונה על חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה, וביקשה ממנו לפרסם את הנימוקים להחלטה לסגור את טקס הדלקת המשואות לקהל. "עלינו לוודא כי ההחלטה לקיים את הטקסים ללא קהל ובהקלטה מראש לא נועדה דווקא להשתקת קולות ותחושות שעולים מהציבור, וליצירת מופע המנותק מרחשי העם", אמר עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון.

שש שנים רדפו אחריו: חיסול דרמטי של בכיר חיזבאללה בביירות

דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף בעזה, התייחס לנושא בכנס השדולה למען החטופים בכנסת, ואמר: "תגידו ביום העצמאות 'לתפארת מדינת ישראל' עם אולם ריק מול המצלמות. תחגגו את יום העצמאות, בלי עם ישראל. גאונות. איזה פתרון יצירתי, מאיפה הביאו את היכולת הזאת לחשוב על משהו כזה יצירתי, טקס יום העצמאות בלי העם. עם מי תחגגו? עם שרה וביבי צוחקים בשורה הראשונה? תדעו לכם שאם אתם יוצאים מפה כמו שנכנסתם לפה היום - אתם לא שווים כלום. תסתכלו במראה".

כידוע, השבוע התפרסם כי השרה מירי רגב, הממונה על אירועי יום העצמאות ה-76, הודיעה כי החליטה על כך שטקס הדלקת המשואות ליום העצמאות ה-76 – יתקיים ללא קהל ויצולם מראש.

מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)

התנועה לאיכות השלטון מבקשת ממשרד ראש הממשלה, הממונה על המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים, להעביר לידיה את המידע להלן:
א. ההחלטה הכתובה של השר מירי רגב לסגור לקהל ולצלם מראש את טקס הדלקת המשואות בשנת התשפ"ד.
ב. חוות דעת; המלצות; או כל סיכומי דיון של הגורמים במערך לטקסים ולאירועים מממלכתיים בעניין סגירה לקהל וצילום מראש של טקס הדלקת המשואות לשנת תשפ"ד.
ג. פירוט העלויות של טקס הדלקת המשואות לשנת תשפ"ד, ובכלל זה פירוט על צילום, זמרים, עריכת וידאו, בימוי, הקמת הבמה, קייטרינג, וכלל העלויות הכרוכות בטקס.

עו"ד נגב הוסיף: "אירועי המלחמה הכו בכולנו, ועל כן דווקא בשנה זאת יש חשיבות רבה לקיום הטקסים הממלכתיים ברגישות יתרה. יחד עם זאת, עלינו לוודא כי ההחלטה לקיים את הטקסים ללא קהל ובהקלטה מראש לא נועדה דווקא להשתקת קולות ותחושות שעולים מהציבור, וליצירת מופע המנותק מרחשי העם".