חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן תקף היום (רביעי) בחריפות את השר בני גנץ ואמר כי "יצא המרצע מן השק: גנץ הוא נתניהו ונתניהו הוא גנץ. במקום חזון – גנץ מציע אבדון. למי שעדיין היה ספק שגנץ הוא אלטרנטיבה לשלטון נתניהו קיבל היום הוכחה שמדובר רק בגרסה דהויה שלו. מי שאחרי חצי שנה לא מסוגל לתרגם את הישגי הצבא להישג מדיני – לא מסוגל לספק ביטחון לאזרחי ישראל".

עוד אמר גולן: "מי שאפילו לא מזכיר את החטופים והחטופות ב״הצהרה״ שלו – שותף להפקרתם בשבי חמאס. מי שלא מסוגל לייצר חלופה שלטונית לחמאס בעזה – ממשיך בפועל לחזק אותו. מי שמאמץ סיסמאות קמפיין ריקות של נתניהו, במקום לומר לציבור את האמת – שותף על מלא למחדליו. מי שמציע לאזרחי ישראל מלחמה נצחית ולא מייצר עבורם שום אופק – לא יכול להיות אלטרנטיבה שלטונית. מגיע לאזרחי ישראל הנהגה אחרת. הנהגה שתדאג לאזרחי המדינה באמת, תבטיח ביטחון ארוך טווח ותייצר אופק ותקווה. זה אפשרי. חייבים בחירות עכשיו!".

יאיר גולן, בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם,תומר נויברג פלאש 90)
יאיר גולן, בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם,תומר נויברג פלאש 90)

גולן התייחס להצהרה שנשא בני גנץ בשדרות, בה אמר בין היתר כי "נערים שנמצאים כעת בחטיבת הביניים, עוד ילחמו ברצועת עזה, כמו באיו"ש ומול לבנון.אבל האמת צריכה להיות ברורה, והראש צריך להיות זקוף על הישיגנו: מבחינה צבאית – חמאס מובס. לוחמיו מחוסלים או מסתתרים. יכולותיו נגדעות, ובמה שנותר נמשיך ונכה. הניצחון יבוא צעד אחר צעד. אנחנו בדרך אליו, ולא נעצור. אנחנו ניכנס לרפיח. אנחנו נחזור לחאן יונס. ואנחנו נפעל בעזה. בכל מקום שבו יהיו יעדי טרור – צה"ל יהיה. חופש הפעולה המבצעי שלנו בעזה – ישאר, ישמר וימומש".

עוד אמר גנץ בהצהרה שלו: "את ההישג הצבאי, יש להשלים בהישג אזרחי:  החזרת התושבים לביתם וצמיחת היישובים. ואת שני ההישגים האלו, יש להשלים בהישג מדיני, להחלפת חמאס ברצועת עזה, ולחיזוק היציבה האזורית של ישראל במזרח התיכון. עלינו לזכור, אנחנו נמצאים בקרב של נחישות לאומית – ואנחנו נהיה יותר נחושים מאויבינו".