מלחמת חרבות ברזל: אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, שוחח היום (חמישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על יחסי ישראל-ארה"ב המאוד מתוחים בתקופה זו.

גורמים בממשל ביידן מזהירים: "חמאס לא יכול לעמוד בדרישות העסקה"
"הרגע המסוכן מאז מלחמת כיפור": האזהרה החמורה של ארצות הברית

בפתח השיחה אמר פנקס: "מר נתניהו משגע את ביידן כבר הרבה מאוד שנים. גם ה'דונט' היה בשם ארה"ב, כלומר אל תתעסקו איתנו ולא עם ישראל, כעת הוא קושר בין השניים ואומר שיהיה להם גם עסק עם האמריקנים. ארה"ב העניקה לישראל מאז ה-7 באוקטובר תמיכה באופן חסר תקדים". 

"לא מדובר באילוצי בחירות", הסביר פנקס. "ביידן באמת לא אוהב ומעריך במיוחד את מר נתניהו, יש ביקורת וסלידה מהתנהלות נתניהו אבל מסד היחסים הוא יציב. אבל כשבוחנים את המעמד של ישראל בארה"ב יש שחיקה משמעותית מאוד, בעיקר בקרב צעירים".

"אין לי עצות להסברה, כדי לתת עצה נכונה צריכה להיות מדיניות ואין מדיניות. וכשאין מדיניות או שהמדיניות הפוכה לדעת הקהל העולמי אתה לא יכול לאזן בין התמונות בעזה לעובדה שאין לך תוכנית ליום שאחרי כי מר נתניהו נמנע מתוכנית כזו משיקוליו שלו, הוא אפילו לא נכנס לדיון עם האמריקנים כדי להגיד שהוא לא אוהב את הדיבורים על מדינה פלסטינית", הוסיף.

ערד ניר ויהודה שלזינגר. קרדיט: ערוץ 12 (צילום :צילום מסך ערוץ 12)

בסיום הראיון, הסביר פנקס: "נתניהו פשוט לא שיתף פעולה והביא לנסיגה בדעת הקהל כי הוא היה חשוף רק לתמונות מעזה. אני לא נכנס לחלק הפוליטי, אם אני אוהב את השלטון או לא, יש פה השמדת ערך עצמי. היו לנו יוקרה ודימוי מסוימים".

עריכה: אליעזר בן יהודה