היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, דורשת הבהרות על החמרת התנאים של המחבלים בבתי הכלא בישראל מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל". על פי דיווח של יקי אדמקר ושלומי הלר מ"וואלה!", המשנה ליועמ"שית, עו"ד שרון אפק, פנה לשירות בתי הסוהר (שב"ס) במכתב, בו דרש לקבל הבהרות משפטיות בנוגע לתנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים, כמו המזון שניתן להם, משך היציאה לחצר, כמות הביקורים ותנאי התאורה בתאים.

"לאחר הפרסום ב-103FM - הבקשה של הורי התצפיתניות התקבלה: השינוי בטקס הדלקת המשואות
איראן מתקפלת? "אם האו"ם יגנה - לא נגיב לתקיפה בדמשק"

"אין מחלוקת לגבי האתגרים המיוחדים הכרוכים בהחזקת עצורים ואסירים ביטחוניים בתקופה מורכבת זו", נכתב במכתב שהגיע לידי "וואלה!". "לצד זאת, מובן כי החזקתם של כלל הכלואים שבמשמורת שב"ס צריכה להיעשות בהתאם להוראות הדין".

עוד נכתב, כי "החוק מקנה לעצורים זכות חוקית לביקורים. אולם, ככל הידוע לנו, מאז תחילת המלחמה מתקיימת בפועל מניעה גורפת של ביקורים אצל כלל הכלואים הביטחוניים". על פי הדיווח במכתב נכתב כי שב"ס הצהיר שמתאפשרת יציאה לחצר למשך זמן של "עד שעה ביום" - אולם לפי התקנות הזכות ליציאה לחצר היא למשך שעה ביום, ולא עד שעה ביום.

סעיף נוסף במכתב התייחס ל"מזון הניתן לכלואים הביטחוניים" וגם על "התאורה בתאים" התבקשה הבהרה. "התקנות מחייבות כי בכל תא תהיה תאורה חשמלית שתאפשר, באופן סביר, קריאה", נכתב במכתב שהועבר לשב"ס.

בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמרו בתגובה לפניית "וואלה!", כי "השר נחוש להמשיך את המדיניות כלפי המחבלים בבית הכלא, להחמיר את תנאיהם ולהקשיח אותם אף יותר, הכל תחת חוקי מדינת ישראל. נגמרו הימים בהם המחבלים חגגו בבתי הכלא כאילו הם בבתי מלון. התנהלות היועמ"שית מעוררת קשיים ותמיהות - כאילו היא איננה הייתה כאן מאז ה-7 באוקטובר, הניתוק העמוק מהעם מצער אך לא מפתיע".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה לפניית "וואלה!": "מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' קלט הארגון אלפי עצורים ואסירים ביטחוניים כחלק מהמאמץ המלחמתי. שירות בתי הסוהר כארגון ביטחון ואכיפה פועל בהתאם לדין תוך שמירה על ביטחון המדינה ועל חייהם וביטחונם של לוחמי הכליאה".