שר הפנים משה ארבל (ש"ס) התייחס אתמול בריאיון לפודקאסט של תנועת הרבעון הרביעי לסוגיית חוק הגיוס וקרא למגזר החרדי לשנות את הגישה. "המציאות אחרי 7 באוקטובר היא מציאות שהציבור החרדי צריך להבין ולהפנים שאין אפשרות מוסרית להמשיך ככה", אמר ארבל. "הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל". העיתונאי החרדי ישראל כהן (רדיו "קול ברמה"), שוחח היום (שישי) עם רון קופמן ופרופ' אריה אלדד ב-103FM על הנושא.

"אמרתי לששון מילה אחת. 'נועם'. הוא הבחין בחיילים, והתמוטט": השכול הכה שוב במשפחת חבה
המלחמה הוכרעה: הסינים לא מתכוונים לעצור | שלמה מעוז

"נקודת המחלוקת היא על אותם חרדים שלא לומדים, חרדים שנמצאים חצי יום בישיבה. אפשר להגיד שיש אולי אלפים כאלו, ופה השאלה הגדולה", אמר כהן בפתח השיחה. "היום המיינסטרים החרדי, לפחות מ-7 באוקטובר, שינה את הגישה, שאומרת שמי שלא לומד שיתגייס. בא הרב צדקה ובמהלך השבוע הזה כתב מכתב, עוד לפני הסיפור עם ארבל, שאין כזה דבר, שגם מי שלא לומד שלא יתגייס כי בצבא מתקלקלים".

לדבריו, "אריה דרעי ומשה גפני נמצאים באיזשהו מקום באמצע, הם כן חושבים שמי שלא לומד שילך לצבא. ארבל, מה שהוא אמר מבחינתו, יש את האיך להגיד. ואני מחבב מאוד את ארבל, אני חושב שבלי קשר הוא אדם שעושה, איש שמסביר, חרדי, לפעמים בשפה הפנים חרדית יש נראות לקונטקסט, לסלנג, למילה".

הפגנת חרדים בכביש 4 (צילום :דוברות המשטרה)

"אני חושב שזה מזיק לו פוליטית, גם אצל דרעי, כי בסופו של דבר זה נתפס כעמדה חדשנית. בהנחה שהוא מסתכל עניינית, הוא עשה את המעשה הנכון מבחינתו. אבל בסופו של דבר דרעי לא רחוק ממנו בהסתכלות. החרדים בסוגיית הגיוס אוהבים יותר לערפל את הדברים. מה שהוא חושב זה לא רחוק מהמיינסטרים החרדי, אבל הצורה שהוא הציג את זה גרמה לכעס", הוסיף כהן.

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM