נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, חזר הערב (שישי) על קריאת ה-Don’t, שאותה השמיעה מיד לאחר הטבח הרצחני בדרום הארץ, שהוביל לפתיחת המלחמה. את הדברים אמר כשהתייחס לאיומי איראן כלפי ישראל, לאחר חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק.

תומך החמאס לא הורשה להיכנס לגרמניה, אך במדינה לא הסתפקו בכך
"מצמרר, עדויות מטלטלות": בן כספית לא נשאר אדיש לריאיון ב"עובדה"

"אנחנו מחוייבים להגן על ישראל. נעזור להגן עליה, הדגיש. עוד הוסיף כי "נתמוך בישראל ואיראן לא תצליח". ביידן השמיע בפעם השנייה את הקריאה "Dont", כשנשאל בנוגע למסר שהוא רוצה להעביר לאיראן, בסוגית תקיפה אפשרית כלפי ישראל. כמו כן, התייחס למועד שבו עשויה להתבצע מתקפה איראנית: "אני לא רוצה למסור מידע מסווג אבל ההערכה שלי היא שאיראן תתקוף את ישראל בקרוב".

ארצות הברית הצהירה כי תסייע לישראל ליירט טילים איראנים, אם וכאשר טהרן תחליט לנקום על חיסול מפקד כוח קודס מוחמד זאהדי בדמשק, אשר מיוחס לכוחותינו. עם זאת, לארה"ב יש דרישה - לקבל עדכון מוקדם בנוגע לכל פעולה צבאית בהקשר של איראן ולקיים עימה התייעצות. זה המסר שהעבירו בכירים אמריקאים לישראל, כפי שדיווח היום (שישי) ברק רביד באתר "וואלה!". על רקע ההיערכות לעימות ישיר אפשרי מול איראן, ארה"ב שולחת תגבורת כוחות למזרח התיכון.

באיראן כבר החליטו: זה יהיה גודל המתקפה על ישראל | דיווח

בארצות הברית חוששים מאוד כי תגובה ישראלית חריפה יתר על המידה כנגד איראן תוביל להסלמה אזורית ותקיפת בסיסים אמריקאים במרחב. בממשל ביידן לא אהבו את העובדה שקיבלו עדכון מאוחר אודות התקיפה בדמשק ושר ההגנה האמריקאי ליוד אוסטין הבהיר זאת למקבילו הישראלי יואב גלנט בשיחות ביניהם. 

לאורך השבוע, איראן העבירה מסרים לארה"ב, דרך מדינות ערב אחרות, כי במידה וזו תתערב בעימות בינה לבין ישראל - יהיו לכך השלכות וכוחות אמריקאים באזור יותקפו. על פי הגורמים האמריקאים, לא ברור האם הכוונה היא ליירוט של טילים איראנים על ישראל על ידי ארה"ב, או רק למקרה בו האמריקאים יתקפו את איראן, כאשר ההערכה היא כי מדובר על האפשרות השנייה בלבד. על פי גורם אמריקאי בכיר, המסר האיראני היה: "נתקוף את הכוחות שיתקפו אותנו. אל תתעסקו איתנו ואנחנו לא נתעסק איתכם".

לא רק נושאת המטוסים: אוניות מלחמה נוספות של הצי האמריקאי בדרך לחופי ישראל
גורמים בצבא האמריקאי מסרו כי שתי משחתות טילים צפויות להגיע ולהתייצב מול חופי ישראל, כמו גם בצפון הים האדום, זאת על מנת "לספק הגנה לכוחות ארה"ב ולבנות בריתה, מפני מתקפה איראנית".