שלום בן חנן, מבכירי השב״כ שהיה בין השאר ראש חטיבת ירושלים ויהודה וראש האגף לענייני זרים בארגון, אמר היום (שבת) בריאיון למשה נסטלבאום ב"שבת תרבות" כי להערכתו הפסדנו את המומנטום בהכרעת חמאס ובשחרור החטופים.

בניסיון לאתר חטופים ברפיח: צה"ל בצעד חריג - "הסתכלו היטב סביבכם"
גורמים אמריקאים מעריכים: רוב החטופים בעזה אינם בין החיים

חקירתו בשב״כ של סגן ראש מחלקת הידיעות במודיעין הצבאי של חמאס (צילום: דובר צה"ל)

בריאיון, שהתקיים במסגרת האירוע של המרכזים הקהילתיים בפתח תקווה, אמר בן חנן שהידיעות שארגון הטרור חמאס מפרסם על כך שהחטופים נהרגו מהפצצות צה"ל הן ידיעות כוזבות - וכי החטופים נרצחו על ידי שוביהם בדם קר. לדעת בן חנן, יתכן שהידיעות שמפרסם חמאס הן חלק ממלחמה פסיכולוגית שמנהל הארגון.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כיכר החטופים בתל אביב, השבוע (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
כיכר החטופים בתל אביב, השבוע (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עוד אמר כי פעילי חמאס ואזרחים נהגו בחלק מהחטופים באכזריות גדולה יותר מזו שנהגו מחבלי הנוחבא השובים. על השאלה האם יש לשלם עבור החטופים כל מחיר, אמר בן חנן כי גם אם נאלץ לשלם לבסוף כל מחיר, אמירה כזאת אינה ראויה ואינה נכונה בתחילתו של מו״מ - ומי שמדבר על כל מחיר מנותק מהמנטליות של ניהול מו״מ עם מוסלמים.

הפגנה למען שחרור החטופים, עזריאלי (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען שחרור החטופים, עזריאלי (צילום: אבשלום ששוני)

לדעתו, אין בעניני ניהול מדינה את המושג "כל מחיר". לטענתו, אם יש מי שחושב שכל מחיר היא אסטרטגיה שמדינה יכולה להרשות לעצמה טועה. על סיינוואר, אמר בן חנן כי לא הוא לא ייסוג מעמדתו - אלא אם יתרשם שהוא ייזכר כמחריב החברה הפלסטינית.