משרד ראש הממשלה בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מסר היום (ראשון) כי חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות.

"לתאם תגובה דיפלומטית": ביידן מתנגד לתגובה צבאית למתקפת איראן?
בן גביר וסמוטריץ' התנגדו: זו החלטת הקבינט בנוגע לאיראן

בהודעה נמסר כי "דחיית הצעת 3 המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור".

כזכור, בני משפחות חטופים ערכו אתמול (שבת) הצהרה לתקשורת מול הקריה וקראו שוב לממשלה להגיע לעסקה לשחרור יקיריהן שעדיין בשבי ברצועת עזה. בהמשך, תקפו את ראש הממשלה נתניהו: "אתה אחראי להפקרת החטופים. בגללך נשים נאנסות, גברים  עוברים עינויים ונרצחים חטופים. הם יכלו כבר להיות בבית, אבל אתה טרפדת את העסקה! עד מתי בנימין נתניהו, עד מתי?"

במקביל, 40 נציגים ממשפחות חטופים שיגרו מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בדרישה לבחון מחדש את כשירותו של ראש הממשלה בניהול המשא ומתן להחזרת החטופים. זאת, בשל טענתם לחשד לניגוד עניינים מובהק בין אחריותו הציבורית לשחרור החטופים לבין האינטרסים האישיים שלו בדחיית משפטו ושרידותו הפוליטית. 

"לאחר קרוב לשישה חודשים בהם לא הפסקנו לבקש את אהובינו בבית, איבדנו את האמון בכשירותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבצע את תפקידו", כותבות המשפחות בפנייה.