מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר תא"ל במיל' צביקה חיימוביץ הגיב הבוקר (ראשון) על אירוע התקיפה האיראנית ברדיו 103FM: "צריך לזכור שזה תם ולא נשלם, זה ספר שרק מתחיל לכתוב את הפרקים שלו. אני חושב שבאירוע הזה, עוד מוקדם לסגור אותו ולדבר עליו בזמן עבר. זה הכל תוצאה של איך זה יתפתח, האירוע עדיין פתוח, צריכים להיות מוכנים ועירניים לכל התפתחות שתהיה". 

מאות כטב"מים וטילים בליסטיים: מתקפה איראנית חסרת תקדים על ישראל
המרחב האווירי נפתח: אלו ההוראות לטסים מנתב"ג - והחברות הזרות שביטלו טיסות

חיימוביץ שיבח את תגובתה של ישראל אמש וציין: "התפקיד של ההגנה הוא תפקיד כפול - למזער ככל האפשר את הנזק והפוטנציאל, ואת זה ראינו. את התוצאה אי אפשר להסביר חוץ מהצלחה פנומנלית. התפקיד השני הוא לאפשר למקבלי ההחלטות לקבל החלטה שקולה, לא מתוך אילוץ וכוח של להגיב, כי חלילה יש נפגעים ופגיעות ונאלצים להגיב בלי לחכות. ההגנה סיפקה אתמול בלילה את שני ההישגים הללו. עכשיו האתגר של מקבלי ההחלטות הוא לעשות את התהליך הנכון ולהגיב בצורה נכונה, לא מהבטן".

צביקה חיימוביץ' (צילום: לירון מולדובן)
צביקה חיימוביץ' (צילום: לירון מולדובן)

בהמשך התייחס חיימוביץ להמשך התגובה הרצויה וטען כי "חייבת להיות תגובה מתואמת ומשותפת יחד עם כל מי שהיה חלק מתוך ההצלחה הזו. לא היינו לבד. הייתה פה קואליציה שלמה. את התיאום לא עושים מעל גלי האתר ולא במדיה, אלא בחדרים סגורים ברמה הכי אינטימית שיש, בדיוק כמו שנבנתה היכולת המבצעית הזו. גם פה, למרות כל מה שנאמר מאותה שיחה בין המנהיגים, חייב להיות תיאום".

במבט לעתיד סיכם: "אני מציע לא לזלזל באויב האיראני, זה אויב מתוחכם. אני שמח שאתמול היינו מספר צעדים לפניהם, אבל זה תהליך שהוא רק מתחיל, הם ינסו לשפר והם ינסו להיות יותר טובים. החזרנו הרבה מהאמון שלנו כעם, כמדינה, במערכת הצבאית".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm