למעריב נודע היום (ראשון) לראשונה, כי על רקע המצב המתוח מול איראן, אוליבר ורהלי, נציב השכנות וההרחבה של האיחוד האירופאי, ביטל את הגעתו המתוכננת לישראל בשבוע הקרוב.

דיווח: הקבינט אישר תקיפה באיראן - ביידן מנע זאת בשיחה עם נתניהו

ורהלי היה צפוי להיפגש עם נשיא המדינה הרצוג, ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ כ"ץ ושר הביטחון גלנט. כזכור, ורהלי הודיע לפני מספר חודשים על הקפאת כל תכניות הסיוע לפלסטינים, בהיקף של 691 מיליון אירו, בעקבות מתקפת השביעי באוקטובר.

בעולם לא נשארו אדישים למתקפה החריגה של איראן על ישראל, במה שהופך לעימות הישיר הראשון בהיסטוריה בין שתי המדינות. "צרפת מגנה במלוא התוקף את המתקפה שבה פתחה איראן נגד ישראל. בהחלטה על פעולה חסרת תקדים זו, איראן עלתה מדרגה נוספת בפעולות הערעור שלה ולוקחת סיכון של הסלמה צבאית", מסר שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה. 

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, קרא הלילה למועצת הביטחון במכתב דחוף להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. לדברי השגריר, התקיפה של איראן מהווה איום משמעותי לשלום ולביטחון העולמי: "איראן אף התפארה בהתקפה, המהווה הסלמה חמורה ומסוכנת". עוד דרש לכנס את מועצת הביטחון כדי שזו תגנה "באופן חד משמעי" את התקיפה של איראן על ישראל.