חברי הכנסת והשרים מהקואליציה הגיבו היום (ראשון) על התקיפה האיראנית שהתרחשה הלילה, והודו לצבא. חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, אמרה כי אם הממשלה לא תנצל את המומנטום ותתקוף את איראן - לא יהיה לה אמון בה. שר האוצר ויו"ר מפלגת "הציונות הדתית", בצלאל סמוטריץ', הודה לשותפות של ישראל בעולם ואמר כי אפשר וצריך לנהל מחלוקות - אבל ברגע האמת "יודעים לשלב ידיים". בתוך כך, מזכיר הממשלה יוסי פוקס הודיע לשרים כי  ״רה"מ מבקש לא להתראיין או להגיב בתקשורת ביחס לאיראן או ארה"ב״.

סקר מעריב: המחנה הממלכתי ממשיכה להיחלש - ומה עם הליכוד?
המטוסים כבר היו בדרך לאיראן - אבל אז הגיעה השיחה הדרמטית של ביידן

בעיקר דבריו, התייחס סמוטריץ' לשותפות האסטרטגיות של ישראל במרחב, והודה גם להן, על אף המחלוקות על המשך הלחימה בעזה: "תודה גם לידידנו בעולם. אפשר וצריך לנהל מחלוקות אבל ברגע האמת, כשאנחנו במלחמה של הטוב מול הרע אנחנו יודעים לשלב ידיים". הוא סיים ואמר שעיני כל המזרח התיכון והעולם נשואות לישראל, ולטענתו: "אם התגובה שלנו תהדהד בכל המזרח התיכון דורות קדימה - ננצח. אם נבליג חלילה נכניס את עצמנו ואת ילדינו לסכנה קיומית מיידית".

בצלאל סמוטריץ' על המתקפה האיראנית (צילום :דוברות השר בצלאל סמוטריץ')

"גורלנו בידנו, זו העת למנהיגות שמסוגלת להשיב את ההרתעה ושיש לה את האומץ להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל" - קרא, אולי ברמיזה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לסיום. בנוסף, הוא פתח ואמר: "ההתנהלות שלנו בעקבותיו תעצב את המזרח התיכון ואת ביטחון ישראל". הוא המשיך והודה: "תודה לריבונו של עולם על לילה של ניסים, ותודה גדולה לצה"ל ולמערך ההגנה האווירי".

יו"ר המחנה הממלכתי וחבר הקבינט המדיני הביטחוני, השר בני גנץ, אמר: "אתמול יצאה איראן למתקפה על ישראל – ופגשה את עוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. איראן היא בעיה עולמית, היא אתגר אזורי והיא גם סכנה לישראל, ואתמול, התייצב העולם באופן ברור ביחד עם ישראל מול הסכנה. ישראל נגד איראן, העולם נגד איראן - זו התוצאה. זהו הישג אסטרטגי, שעלינו למנף למען ביטחון ישראל".

"האירוע הזה לא נגמר – את הברית האסטרטגית ומערך שיתוף הפעולה האיזורי שבנינו ועמד במבחן המשמעותי שלו צריך לחזק דווקא עכשיו. ישראל הוכיחה אתמול שהיא עוגן של עוצמה צבאית וטכנולוגית, ועוגן של ביטחון במזרח התיכון. בזכות מפקדי צה"ל ולוחמיו, בזכות הטכנולוגיה, בזכות התעשיות".

"מול האיום של איראן – אנחנו נבנה קואליציה אזורית ונגבה מאיראן את המחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו. והחשוב מכל - מול הרצון של אויבינו לפגוע בנו, אנחנו נתאחד ונתחזק. גם היום, עלינו לזכור שטרם השלמנו את המשימות שלנו – ובראשן השבת החטופים והסרת האיום מתושבי הצפון והדרום. אנחנו נמשיך במערכה, בנחישות ובאחריות. ויחד – ננצח".

שר הביטחון יואב גלנט אמר בסיור בסוללת חץ 3: ״ידענו את אחד הלילות הדרמטיים ביותר, בזכות פעולת הכנה מתמשכת הבאנו תוצאות מרשימות. יש לנו הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית כנגד האיום החמור מטהרן״.

טלי גוטליב כתבה בטוויטר: "אחרי שגזרתי על עצמי איפוק ואחרי שבח והודיה לקב״ה על ניסים גלויים אתמול". היא איימה על הממשלה ואמרה: "אם הממשלה הזו תיכנע לדרישת ביידן ולא תנצל את הזדמנות הפז לתקוף באיראן ולחסל את האיום האיראני, הממשלה הזו מבחינתי לא תהיה ראויה עוד לאמון".

לטענתה, "כל דקה שעוברת בלי לתקוף את איראן היא בכיה לדורות", כתבה והמשיכה: "אם הממשלה הזו לא מבינה את חובתה להשיב את אלמנט ההרתעה ולהשיב במתקפה נגד איראן היא מסכנת את עתידה של מדינת ישראל. אם הממשלה מונהגת בידי פחדנים שסרים למרות ארה״ב היא תהיה אשמה בתופת שתבוא חלילה על ישראל בעתיד", כתבה.

איתמר בן גביר בתגובה על התקיפה האיראנית (צילום :לשכת בן גביר)

השר לביטחון לאומי ויו"ר מפלגת "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר הגיב גם הוא בסרטון וקבע: "כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע". לטענתו, אסור שהתגובה של ישראל תהיה "דרדלה", בסגנון הפצצות הדיונות שראינו בשנים הקודמות בעזה. "תפיסות ההכלה והמידתיות הן תפיסות שעברו מהעולם בשבעה באוקטובר.  כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע", אמר.

גם חבר הכנסת והשגריר לשעבר באו"ם דני דנון הגיב ואמר כי הצגנו הלילה יכולות הגנה פנומנליות - אך כעת חייבים להציג את יכולות ההתקפה. "ה-7.10 הזכיר לנו את מה שהיה ידוע תמיד - מדינת ישראל לא יכולה לבנות את תפיסת הביטחון שלה על הגנה בלבד", אמר לטענתו.