התנועה למען איכות השלטון לישראל הגישה היום (שני) עתירה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בגין בחינת מגוריו של ראש הממשלה נתניהו בבית המיליארדר סיימון פאליק, בניגוד לדין ובחינת החשד לטובת הנאה וקבלת מתנה אסורה.

נתניהו צייץ בסיום הלילה וחטף: "לא עשית כלום, הסתתרת בבונקר"

על פי העתירה, "מגוריהם בביתו הפרטי של המיליארדר האמריקני, סיימון פאליק, בו הם שהו כבר בתחילת המלחמה, מצריכים אבטחה נוספת – בניגוד לדין המחייב בדבר מעונות ראש הממשלה. בהתאם, התנועה פונה בבקשה לבחון את החשד לקבלת טובת הנאה וקבלת מתנה אסורה שבדבר". עוד נכתב כי "כידוע, שירותי אירוח ולינה בוילה רחבת ממדים של תושב זר, מיליארדר אמריקני, הניתנים ללא תמורה, עלולים לעלות לכדי מתנה אסורה ולהפרה של כללים, אשר ביחס לקבלת טובת הנאה".

לעצם המגורים עצמם, נכתב בעתירה: "הדין בישראל מגדיר מהו המעון הרשמי בו צריך ראש הממשלה להתגורר. כך, כדי להתגורר במעון אחר ולקבל את שירותי הבישול, האירוח וההסעדה להם הוא זכאי, ישנן שתי חלופות לפי החלטת שכר השרים: שיהיה זה מעונו שלו בירושלים, או שיהיה במעון שהמדינה תעמיד לרשותו".

העתירה אף מזכירה כי "בשנת 2015 פרסם מבקר המדינה דוח חמור בנושא 'הוצאות מעונות ראש הממשלה', בו נמצאו נורמות לא-תקינות, שאינן עומדות בקנה אחד עם אמות ציבוריות ראויות בכל הקשור להתנהלות בני הזוג נתניהו במעון הרשמי".