השר גדי איזנקוט השתתף היום (שני) בכנס המכון הדמוקרטי ואמר כי רק בעולם שנים רבות נדע מה יהיו התוצאות של המלחמה הנוכחית. במסר לראש הממשלה נתניהו אמר: "מי שמחפש ניצחונות מוחלטים זה לא הסיפור, יש כאן אתגר גדול יותר".

איזנקוט גם התייחס ליכולות של צה"ל אל מול המתקפה האיראנית, ואמר כי אין עוד מדינות בעולם שיכולות להתמודד עם מתקפה כזו. כמו כן, אמר כי "במשך חצי שנה צה"ל מפעיל יכולת צבאית גדולה מאוד ברצועת עזה - ולא מצליח כמעט להגיע למקומות שבהם נמצאים 133 החטופים "שנמצאים במרחק שעה ועשר דקות מפה". 

גדי איזנקוט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גדי איזנקוט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"האויב החלש ביותר במזרח התיכון גרם לנו לנזק הקשה ביותר. זה אתגר שנסתכל עליו עוד חמש, עשר, 15 שנים. עלינו לעשות היפוך אסטרטגי ולסיים בעמדת יתרון. יש צורך בחוזה חדש, ובחיזוק החוסן הלאומי. הדבר המיידי הוא השבת החטופים כחובה עליונה שלנו, שלא ידענו להגן עליהם".

הוא תקף גם את השר בן גביר: "יש מנהיגים שקוראים תיגר על הדמוקרטיה הישראלית, עם מצע כהניסטי, ומטיפים לאלימות. כשבן גביר מקבל עשרה מנדטים, אני מודה שאני לא אוהב את זה. אני רוצה לראות את הרוב הציוני והליברלי יוצר בלוק שממנו תצא ממשלה שתיקח את החברה הישראלית למקומות טובים". 

איזנקוט התייחס גם לסערת הגיוס ואמר כי "צריך להבהיר לחרדים שאנחנו מעריכים את לימוד התורה, אך לא יכול להיות שאלפים לא מתייצבים לשירות". לדבריו, "כשמסתכלים על מה שקורה היום בלחימה, כולם יחד לא משנה איפה גדלת, אתה פועל ביחד להגן על המדינה הזאת. יש ערכים ואינטרסים שמחברים חלק גדול מאיתנו".