האם התקיפה באיראן קרובה מתמיד? ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין הערב (שני) את ראשי האופוזיציה - יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וגדעון סער, לתדרוך ביטחוני חריג בקריה בתל אביב - אך ההזמנה בוטלה בשל התארכות הדיון בקבינט המלחמה. בדיון בקבינט, שהוקדש גם לתגובה ישראלית כנגד איראן, ישראל העבירה מסר לארה"ב כי "חייבים להגיב, אך נעשה זאת בתיאום, לא נפתיע", כך לפי גורמים המעורים בפרטים

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, גורמים אמריקאים העריכו ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל "צפויה לתקוף באיראן בהקדם האפשרי, ייתכן כבר היום". מלך ירדן עבדאללה אמר במהלך פגישתו עם נשיא עיראק כי "מה שהאזור עד לו עשוי לעורר הסלמה נוספת ולאיים על ביטחונו ויציבותו". צרפת וגרמניה חידשו את הבקשה מאזרחיהן לא לנסוע לאיראן. במקביל, ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, הודיע כי ישוחח עם נתניהו במטרה למנוע הסלמה, כשבמקביל, באיראן שלחו שוב מסר לישראל: "אם תתקפו - נגיב בעוצמה".

לשכת נתניהו וצה"ל רומזים: כך תיראה התגובה לתקיפה של איראן, הקבינט מתכנס

כזכור, רשת NBC האמריקאית ציטטה הבוקר בכיר בלשכת ראש הממשלה נתניהו, שאמר כי "ישראל לא יכולה לאפשר פיגוע גדול בלי להגיב, וההחלטה היא בידי קבינט המלחמה". עוד אמר הגורם: "אנחנו מתייעצים עם שותפים כדי להגיב לאיראן וההחלטה הסופית היא של ישראל". בתוך כך, רשת CNN דיווחה כי ישראל בוחנת גם אפשרויות דיפלומטיות על מנת להגביר את "בידודה" של איראן במפה העולמית. 

ב"סקיי ניוז ערביה" דווח כי בכיר בצה"ל טען כי הרמטכ"ל הציג לדרג המדיני אפשרויות להגיב למתקפה האיראנית. במקביל, במשרד החוץ האיראני פרסמו הודעה בעקבות הדיווחים בה נאמר כי " טהרן לא מחפשת הסלמה באזור, תקיפת ישראל היא זכות לגיטימית להגנה עצמית". שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק אמרה כי "איראן נותרה מבודדת, וחשוב שנחזק את הניצחון הישראלי מבחינה דיפלומטית".