בזמן הפגרה: שר התרבות והספורט מיקי זוהר ממפלגת הליכוד אמר היום (שני) במליאת הכנסת: "החלטנו להפחית בעצימות בעזה כי אנחנו רוצים להגיע לעסקה". בפנייה לאחד מחברי הכנסת מהאופוזיציה, הדגיש כי "מה חשבתם, שסתם ככה קיבלה הממשלה החלטה להפחית עצימות? הסיבה היא שאנחנו רוצים להגיע לעסקה".

נתניהו הזמין חלק מראשי האופוזיציה לעדכון; דיווח: "תקיפה באיראן - תיתכן היום"
לא מה שציפינו: חלקים במפלגה הרפובליקנית התנגדו למימון סיוע לישראל

מדובר בכינוס פגרה מיוחד שכונס במליאה לבקשת 25 חברי כנסת שונים, על מצבם של החטופים והחטופות בשבי והמצב בצפון. לדיון הגיעו מעט חברי כנסת, והנוכחים התייחסו לכך בדיון עצמו. חברי הכנסת קראו: "אין במליאה קואליציה, רק אופוזיציה". השר זוהר השיב: "ראוי היה שיהיו כמה שיותר חברי כנסת".

נזכיר כי אתמול דווח כי המגעים לשחרור חטופים שוב על סף קריסה. חמאס הבהיר פעם נוספת כי המתווה העדכני לעסקה לא מקובל עליו. בשיחה עם אל-ג'זירה אמרו גורמים בארגון הטרור כי דרישתם למפתח אסירים הוא 50 אסירים פלסטינים על כל חיילת שנחטפה, בהם 30 אסירי עולם. על כל אזרח חטוף, דורש חמאס 30 אסירים פלסטינים. נוסף, דורש ארגון הטרור התחייבות ישראלית לסיום המצור, והתחלה של תהליך שיקום ברצועה. זאת לצד נסיגת כוחות צה"ל וחזרת תושבים שנעקרו מבתיהם לצפון עזה.

40 נציגים ממשפחות חטופים שיגרו מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בדרישה לבחון מחדש את כשירותו של ראש הממשלה בניהול המשא ומתן להחזרת החטופים. זאת, בשל טענתם לחשד לניגוד עניינים מובהק בין אחריותו הציבורית לשחרור החטופים לבין האינטרסים האישיים שלו בדחיית משפטו ושרידותו הפוליטית.

משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)