מלחמת חרבות ברזל: מפגינים צעקו היום (שלישי) על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועידת ישראל היום במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון. הראיון המתוכנן נקטע בעקבות הקריאות, והשר סמוטריץ' נאלץ לרדת מהבמה. השר סמוטריץ' השיב בתגובה: "יש מיעוט קטן וקיצוני שרוצה לחזור אחורה, אין קונים לסחורת השנאה והפילוג".

"קחו את החוק לידיים": הפתרון של הסנאטור להפגנות הפרו-פלסטיניות
"המטרה בדרך - צריך להוריד אותה": סיפור הגבורה של הטייס שהשתתף במבצע היירוט

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נוטש את הבמה לאחר שנאומו נקטע. קרדיט: ועידת המחר של ישראל היום (צילום :ועידת המחר של ישראל היום)

"למריבה צריך שני צדדים. אני קיבלתי על עצמי לא להיות הצד השני, שיצעקו לבד על הקירות", כתב בחשבון הפייסבוק שלו לאחר התקרית. "אני קורא לכם לעשות אותו דבר. פשוט לא להשתתף בשיח אלים ומבזה שכל מה שיש בו זה הטחת עלבונות ואפס רצון לשמוע ולהשמיע, ללבן מחלוקת ולחפש הסכמות. פשוט לא להיות חלק. שאנשי שישה באוקטובר ישארו לבד עם השנאה והמרירות שלהם ולא יגררו את כולנו לתהום המסוכנת הזו".

לכן אחרי דקות ארוכות שכללו צעקות, קללות והטחת עלבונות ללא יכולת של המארגנים להשתלט על קומץ האנרכיסטים בכנס של עיתון ישראל היום באשקלון קמתי ויצאתי. פשוט כי אין לי מה לחפש במופע שכולו סתימת פיות וזריעת כיאוס ומחלוקת. אבוא בשמחה ובלי נדר לכל מקום שאליו יזמינו אותי לשיח ענייני ומכובד. אבל, כאמור, לא אהיה הצד השני לריב ומדון עם אנשי השישי לאוקטובר.

כזכור, שרת התחבורה מירי רגב והשר סמוטריץ' התקבלו בקריאות בוז בוועידת מרכז הנדל"ן שהתקיימה באילת בסוף החודש שעבר. השר איים: "אם לא נשנה את האווירה אני הולך", וירד מהבמה. בהמשך - חזר.

בנוסף, לפני כחודשיים השר סמוטריץ' התראיין לכאן רשת ב', התייחס למגעים להחזרת חטופים משבי החמאס בעזה, ואמר כי "זה לא הדבר הכי חשוב, חשוב לנצח, האמירות 'בכל מחיר' הן לא נכונות".

בנוסף, אמר לפני צאת המשלחת לפריז לפני כחודשיים, "אני משוכנע שאם כל ראשי המדינה ומערכת הביטחון היו נושאים את השדר הזה, מנתקים מגע, מסרבים לנהל מו"מ ומדברים רק באש וגופרית, הרוב המוחלט של החטופים כבר היה מזמן בבית בריאים ושלמים".