שר החוץ ישראל כ"ץ אמר הערב (שלישי) כי לאחר דיון ההכנה שהתקיים היום באיחוד האירופי לקראת מפגש שרי החוץ של האיחוד, מסתמנת מגמה חיובית של אימוץ סנקציות נגד איראן בעניין פרויקט הטילים, ולראשונה גם הרחבת הסנקציות כלפי ארגוני הפרוקסי של איראן באזור.

הקונספציות של ישראל וארה"ב שוב קרסו: "התמקדו באיום הגרעיני על חשבון האיום הבליסטי"
ההקלטות של איילת שקד ואפי נוה חשפו איך נתפר מינוי של נשיא בימ"ש

בפוסט שהעלה לחשבון ה-X שלו ציין השר כי הוא "יקבע מנגנון לקידום ההכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור", והוסיף כי "אימוץ עקרונות אלה מהווה הישג חסר תקדים לישראל באיחוד האירופי, בהמשך לקמפיין המדיני נגד איראן, אותו אני מוביל בימים אלה יחד עם אנשי משרד החוץ מול האיחוד האירופי ומדינות נוספות".

מוקדם יותר דיווח ערוץ החדשות "אקסיוס" כי האמריקאים עובדים על סנקציות חדשות נגד איראן. שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן אמרה כי "לא תהסס" להטיל עונש כלכלי על טהרן בתגובה לתקיפה על ישראל. לטענת האתר המדווח, מדובר במסר עדין לישראל - שיש יותר מדרך אחת לפגוע במשמרות המהפכה. "יש לנו כעת ברית מאוחדת של שותפים", אמרה, "וזו לא הייתה כוונתה של איראן". 

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

"משרד האוצר לא יהסס לעבוד עם בעלות בריתנו כדי להשתמש בסמכות הסנקציות שלנו כדי להמשיך לשבש את הפעילות המרושעת והמערערת של המשטר האיראני", אמרה שרת האוצר במסיבת העיתונאים. "התקיפה של איראן ושלוחותיה מדגישה את החשיבות של האוצר להשתמש בכלים הכלכליים שלנו כדי להתמודד עם הפעילות המרושעת של איראן", כך אמרה לפי הדיווח.

תיעוד פגיעת הטיל האיראני בבסיס נבטים (צילום :דובר צה"ל)

ב"מעריב" נחשף כי לאחר המתקפה האיראנית, ובהמשך לשיחותיו עם שרי החוץ של צרפת, בריטניה, מצרים ומדינות נוספות בעולם, שר החוץ  כ"ץ שיגר 32 מכתבים למקביליו מהאיחוד האירופי וממדינות נוספות כדי לקדם הטלת סנקציות על פרויקט הטילים האיראני והכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור.