נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נאם היום (רביעי) בפרלמנט הטורקי והאשים את ישראל בהרג 14 אלף ילדים פלסטינים במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". "הם כבר עקפו את היטלר", אמר, וזכה למחיאות כפיים סוערות כשברקע גם קריאות "מוות לישראל".

נתניהו רומז על תקיפה באיראן? "ישראל תשמור על זכותה להגנה עצמית"
נסראללה יודע את זה טוב מאוד: זו תהיה ההשפלה הגדולה של האיראנים

ארדואן הבטיח כי "כנגד כל מי שמנסים לקבל את הסימפתיה של ישראל כשהם ממשיכים לכנות את חמאס ארגון טרור, אנחנו נמשיך לתמוך במאבק הפלסטיני לעצמאות בכל תנאי ולהגן עליו באומץ. אנחנו אולי לא יכולים להכריז על כל הדברים שאנחנו עושים, אבל אני יכול להגיד שלא ניתן לזלזל ברגישות שלנו כלפי פלסטין. כל מי שפותח את הפה נגדנו יתבייש בסוף. אני מברך את המאבק הפלסטיני ומנציח את כל הגיבורים של העם הפלסטיני אשר שנפלו מאז 7 באוקטובר". 

על ההסלמה מול איראן אמר כי "נתניהו וההנהגה הישראלית לבדם נושאים באחריות למתיחות האחרונה במזרח התיכון. התקיפה בשגרירות איראן בדמשק הייתה הקש האחרון". עוד ציין, כי "מי שלא התבטא נגד הגישה התוקפנית של ישראל במשך חודשים פתח מיד במרוץ לגינוי תגובת איראן".

החיסול בקונסוליה האיראנית בדמשק (צילום: רשתות ערביות)
החיסול בקונסוליה האיראנית בדמשק (צילום: רשתות ערביות)

בהמשך האשים את ישראל בעמידה מאחורי הפיכות וניסיונות הפיכה שונים שהתרחשו בטורקיה במאה הקודמת: "אל תשכחו את ההפיכה הצבאית ב-12 בספטמבר 1980, שהתרחשה מיד אחרי הפגנת הענק למען ירושלים בעיר קוניה. אל תשכחו את ההפיכה הצבאית ב-28 בפברואר 1997, שהתרחשה מיד אחרי אירוע 'ליל ירושלים' באנקרה", אמר.

"אל תשכחו כי ניסיון ההפיכה הכושל ב-2016 נעשה על ידי משרתי הציונים. המהלכים האלה נעשו כדי לשבור את הרגישות שלנו למאבק הפלסטיני. לא נרכין ראש ולא נרים ידיים מול המתקפות שלכם, כגון הפיכות צבאיות, התקפות כלכליות, ניסיונות התנקשות ולוחמה פסיכולוגית. גם אם אשאר לבד, מכאן אני מכריז כי אמשיך להשמיע את קולו של העם הפלסטיני. אני אמשיך, אנחנו נמשיך", הוסיף ארדואן.