מועצת הביטחון של האו״ם התכנסה הערב (חמישי) לדיון והצבעה על בקשת הפלסטינים לקבל חברות מלאה באו״ם כמדינה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר בדיון בדרג שרי חוץ במועצת הביטחון כי "המזרח התיכון נמצא על סף תהום. הסלמה חסרת תקדים בימים האחרונים. חישוב מוטעה אחד, טעות או חוסר תקשורת יכולה להוביל לסכסוך אזורי מלא. הגיע הזמן לאיפוק מירבי".

נקודת התורפה של איראן? יעד התקיפה הדחוף ביותר נחשף

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף: "הישראלי גלעד ארדן אמר במועצת הביטחון: המשטר האיראני הוא שהבטיח שלחמאס יהיה את היכולת לבצע את הטבח ב-7 באוקטובר וסיפק נשק לחיזבאללה ולחותים. זה משטר האייתולות ששיגר מתקפה חסרת תקדים נגד ישראל לפני פחות משבוע. אבל במקום להטיל סנקציות על איראן מועצת הביטחון פותחת את שעריה לפני שר החוץ האיראני - טרוריסט.

"אתם לא רואים מה קורה פה? שר הטרור עבדוללהיאן לא הגיע לכאן כדי להביע צער על המתקפה של איראן - הוא כאן כדי לצחוק עליכם ולהראות לכם עם החליפות שלכם והנימוסים שלכם שהמדינה שלו יכולה לתקוף חברה אחרת באו"ם ביום שבת ואז לבוא לדבר באו"ם ביום חמישי ולהרצות לכם על זכויות אדם וחוק בינלאומי. הנוכחות שלו כאן הופכת את המוסד הזה לבדיחה. כל טרוריסיט ודיקטטור מבין שמועצת הביטחון איבדה לחלוטין חוש צדק והיא בועה של פוליטיקה".